מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רחל צדוק מציירת

רחל עם התלמידים רועי ויהונתן
ציור שרחל ציירה
סיפור חייה של רחל צדוק

קורות החיים של רחל צדוק

שלום אני רחל צדוק (לשעבר עקיבא) נולדתי בשנת 1930 בעיר עדן, שבתימן ובגיל שנה וחצי עליתי לארץ (לא לבד) המשפחה עלתה בשנת 1931 לישראל.

זכרון ילדותי

הנה כמה פרטים שאני זוכרת על הילדות שלי: כשהייתי בת ארבע, אני הייתי ב"גן גניה". הוא נקרא כך כי הוא היה ברחוב דגניה שבתל-אביב. אני זוכרת שלגננת שלי קראו רבקה. לאחר הגן אני זוכרת את תקופת בית ספר יסודי. אני למדתי בבית הספר היסודי "זרובבל", בתל אביב שהיה ברחוב קלישר. אני זוכרת שבימי שישי בבית הספר, הייתי נוהגת לכתוב שבת שלום על הלוח בכתה !

זכרון נוסף שלי, מתקופת בית הספר היסודי, הייתי אז בכיתה ה' או ד', כשפעם במשחק, שני חבלים (קפיצה בחבל), חברה שלי ששחקה איתי נתקעה בחבל ונפלה. קרסולה התנפח, לכן לקחתי אותה הביתה ושם הוריה טפלו בה. למחרת, היא חזרה לכיתה ושאלתי אותה איך היא מרגישה? היא אמרה שהיא בסדר, טיפלו בה ושמו לה תחבושת וקומפרס על הקרסול.

מלחמת העצמאות

אני הייתי לוחמת במלחמת העצמאות. בשלב מסוים בחיים שלי אני שיניתי את שם המשפה שלי מעקיבא לצדוק.

אחד מתחביביה של רחל הוא לצייר, זה הציור שרחל הראתה לנו, אותו היא ציירה

תמונה 1 

                                             הקשר הרב דורי בביה"ס שמעוני בגבעתיים

פעילות הקשר הרב דורי בביה"ס, מפגשי שיח עם האזרחים הותיקים, בהנחייתו של המורה יוני קונר

תמונה 2

 רחל עם התלמידים

תמונה 3

העשרה

מלחמת העצמאות "מלחמת העצמאות (נקראת גם מלחמת השחרור, מלחמת הקוממיות, מלחמת תש"ח, ומלחמת 1948) היא עימות צבאי שהתנהל בין היישוב היהודי בארץ ישראל, ולאחר מכן מדינת ישראל, לבין ערביי ארץ ישראל וחלק ממדינות ערב שניסו למנוע בכוח את יישומה של החלטת החלוקה של עצרת האומות המאוחדות, ואת הקמת מדינה יהודית (לצד מדינה ערבית) בשטח ארץ ישראל המנדטורית. מקובל לקבוע שהמלחמה החלה מיד לאחר קבלת תוכנית החלוקה של האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947 והסתיימה ב-20 ביולי 1949, עם חתימת הסכם שביתת הנשק האחרון (עם סוריה). המלחמה הסתיימה בניצחונה של ישראל, שהרחיבה את גבולותיה מעבר לגבולות שנקבעו למדינה היהודית במסגרת החלטת החלוקה. בהסכמי שביתת הנשק שסיימו את המלחמה הכירו המדינות הערביות השכנות דה פקטו בגבולות החדשים של ישראל". ויקיפדיה

תשע"ו

מורה מוביל תכניתיוני קונר

מילון

מלחמת העצמאות
מלחמת העצמאות (נקראת גם מלחמת השחרור, מלחמת הקוממיות, מלחמת תש"ח, ומלחמת 1948) היא עימות צבאי שהתנהל בין היישוב היהודי בארץ ישראל, ולאחר מכן מדינת ישראל, לבין ערביי ארץ ישראל וחלק ממדינות ערב שניסו למנוע בכוח את יישומה של החלטת החלוקה של עצרת האומות המאוחדות, ואת הקמת מדינה יהודית (לצד מדינה ערבית) בשטח ארץ ישראל המנדטורית. מקובל לקבוע שהמלחמה החלה מיד לאחר קבלת תוכנית החלוקה של האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947 והסתיימה ב-20 ביולי 1949, עם חתימת הסכם שביתת הנשק האחרון (עם סוריה). המלחמה הסתיימה בניצחונה של ישראל, שהרחיבה את גבולותיה מעבר לגבולות שנקבעו למדינה היהודית במסגרת החלטת החלוקה. בהסכמי שביתת הנשק שסיימו את המלחמה הכירו המדינות הערביות השכנות דה פקטו בגבולות החדשים של ישראל.

ציטוטים

” אני הייתי לוחמת במלחמת העצמאות “

הקשר הרב דורי