מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יקי רימון ממשפחת מקימי קיבוץ אפיקים

יקי רימון מספר את סיפורו לתלמידים
כפר בלום
סיפור חייו של יקי רימון

שמי הוא יקי רימון. אני גר בכפר בלום. נולדתי בקיבוץ אפיקים בשנת 1941. שמי המלא הוא יעקב רימון.  קיבלתי את שמי על שם סבא רבא שלי יקוב. למדתי בבית הספר בקיבוץ, בית ירח עמק הירדן, זהו בית ספר חקלאי, עד כיתה י"ב.

את השרות הצבאי שירתי בנח"ל המוצנח ועשיתי קורס קצינים הייתי מפקד אחדות. הייתי מפקד פלוגה ואפילו מפקד גדוד והשתתפתי במלחמת ששת הימים. אחרי שהתחנתי עברתי לגור בקיבוץ כפר בלום. סיכמתי עם אישתי שנגור שנה באפיקים, הקיבוץ שלי, ושנה בכפר בלום ולבסוף נשארנו בכפר בלום.

יש לנו ארבעה ילדים והילדה הגדולה בת 50, היא מנכ"לית של חברת תקשורת סלונה. יש לי שלוש אחיות ואני האח היחיד. כל האחיות שלי מפוזרות במרכז הארץ. יש לי אמא שקוראים לה לאה ואבא שקוראים לו יוסף. אבא שלי נפטר בקיבוץ אפיקים כשהייה בין 97.

ההורים שלי עלו לארץ בשנת 1936 ושינו את שם המשפחה מרומנו לרימון. ההורים שלו נולדו ביגוסלוביה והתחתנו שם. האיזור היה בשליטה הטורקית. בשנת 1936 כחלוצים הם הקימו את קיבוץ אפיקים. סבא וסבתא שלי נספו בשואה.

מגדל המים של אפיקים (ויקיפדיה)

תמונה 1

הייתי 11 שנה מנהל בבית הספר הגומא וניהלתי את בית הספר עמק החולה שש שנים. הייתי מורה לחינוך גופני. בהתחלה עבדתי בבית הארחה. יש לי תואר ראשון בהוראה.

לפני כמה שנים אני וכל משפחתי עשינו טיול שורשים ביקרנו במקומות וראינו איפה שההורים שלי גדלו וחיו.

הזוית האישית

יקי רימון: החג האהוב עליי הוא פסח בגלל שכל חברי הקיבוץ חוגגים יחד את סדר הפסח.

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי ע"י התלמידים: נוי לפושניאנסקי, הדר סלמה, ליעד הרמן, עדן גבאי, תבל בונפיאל, בהנחיית המורה חגי סילברמן.

מילון

סלונה
לונה הוא אתר הנשים והבלוגים הגדול בישראל. האתר הוקם בשנת 2010 על ידי עמיר גולן, גיא בהר ואימי עירון. בשנת 2011 הצטרפה שירה מרגלית שמחזיקה כיום 60% ממניות החברה. בסלונה פועלים 13,000 בלוגים במגוון תחומים: אוכל, זוגיות, משפחה ויחסים, אופנה ולייף סטייל, בריאות, אמנות, צרכנות נבונה ועוד. הבלוגרים שותפים מלאים ביצירת התכנים בסלונה.לסלונה הסכם חילופי תוכן עם אתר החדשות האמריקאי הפינגטון פוסט. ויקיפדיה

אפיקים
אפיקים הוא קיבוץ בעמק הירדן (בכביש 90 בין אשדות יעקב לבית זרע) המשתייך לתק"ם. שייך למועצה אזורית עמק הירדן. מקור השם נובע מהמיקום שבין שני אפיקי מים שעוברים בסביבתו - נהר הירדן ונחל הירמוך שבסביבה. ויקיפדיה

ציטוטים

”הייתי 11 שנה מנהל בבית הספר הגומא וניהלתי את בית הספר עמק החולה שש שנים.“

הקשר הרב דורי