מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קופסת הסיגריות הכסופה

אני עם סבא בטיול לקנדה.
קופסת הסיגריות הישנה
4 דורות במשפחה

הקשר הרב דורי של סבא שלמה צלאל ונכדתו יעלה צלאל.

שם המשפחה המקורי היה בובריצקי. במשפחה אבא היה אשר ופניה האמא. למשפחת בובריצקי  ארבעה ילדים: רינה האחות הגדולה, צלי ז"ל בשמו המלא "בצלאל" הוא האח האמצעי וסבא שלמה כיום שלומי הוא האח הקטן במשפחת בובריצקי. אביו של סבי, סבא רבא שלי עלה מרוסיה והגיע למושב אביחיל הנמצא ליד נתניה. במושב זה נולד סבי שלמה (שלומי) בשנת 1941.

מושב אביחיל

אֲבִיחַיל הוא מושב עובדים המשתייך לתנועת המושבים, ונמצא בתחום מועצה אזורית עמק חפר, צפונית לנתניה. שטחו של המושב הוא 4,000 דונם. המושב הוקם בשנת 1932 ובשנת 1946 אוחד עם המושב הסמוך "עין העובד". מקורו של שם המושב הוא ממגילת אסתר, בה מצוין כי אסתר המלכה הייתה בת אביחיל. המשורר חיים נחמן ביאליק הוא שהמליץ למייסדי המושב על השם. (ויקיפדיה)

"בית הגדודים" במושב אביחיל

תמונה 1

 

זכרון כואב של סבא שלמי, כאשר הוא היה בן 16 וחצי נהרג אחיו צלי בקרב שנערך בגדות נגד מסתנן סורי. האבדה גרמה צער רב למשפחה.

בצלאל בצול בובריצקי ז"ל בן אשר ופניה, התגורר בגדות ונהרג בפעולת איבה בכ"ח בכסלו תשי"ח 21/12/1957 בגשר בנות יעקב. יהי זכרו מבורך לעד!

קישור לאתר חללי פעולות האיבה

תמונה 2
סיפורו של חפץ

כסבא שלומי היה בן 40, הוא קיבל בירושה מאביו, סבא רבא שלי, את קופסת הסיגריות הישנה מכסף שהיתה שייכת לאביו אשר. הקופסה הזאת עברה ארבע דורות במשפחתנו! הקופסא יוצרה ברוסיה לפני כ- 150 שנה. סבא סיפר לי שהוא קיבל אותה מאביו כירושה שתעבור במשפחה. הוא אמר שהוא רוצה להעביר את הקופסא לאחד מילדיו כדי שזה ישאר במשפחה לדורות הבאים.

תמונה 3

הזוית האישית

יעלה צלאל: היום הקופסה נמצאת בבית סבא ובבוא היום תעבור לאחד מבניו. אולי לאבא שלי?

מילון

מסתנן סורי
תושב סוריה שחצה את הגבול במטרה להיכנס לארץ ולבצע פיגוע.

ציטוטים

”הקופסה הזאת עברה 4 דורות במשפחה“

הקשר הרב דורי