מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פתקים משמיים

אני וסבתא ביום הולדתי השמיני.
אני ונכדתי בשעת תיעוד הסיפור.
זמן מלחמה.

בס"ד           פתקים משמים

שמי לילי אזולאי  כיום אני בת 80, עליתי ארצה לפני 54 שנים, בסיפור שלי אני רוצה לשתף את נכדתי היקרה בחוויות שעברתי במרוקו כילדה.

יש לי סיפורים רבים לספר לה אך מה שבחרתי זה משהו שקשור לתקופת השואה, נכון שנושא זה קשור יותר ליהודי אירופה ,אך רציתי שנכדתי תדע שלהיטלר היתה תוכנית השמדה כלל עולמית בלי להבדיל בין יהודי אירופה ליהודים הגרים מחוצה לה. אבי סיפר לי על מחנות הסגר, על צווים מיוחדים נגד היהודים, אך

הזיכרון הכי רחוק שלי  היה כשהייתי בת 5 כילדה, זכור לי רעש של פיצוצים , והדבר מאוד הציק לי כילדה ,הוריי שמו לי באוזניים צמר גפן כדי שלא אשמע את הרעש הזה .

כששאלתי את אבי ,מה הרעש הזה הוא אמר שאלו הם זיקוקים של חג המולד, כילדה בוודאי האמנתי לו,

תמונה נוספת שאני זוכרת מתקופה זו שאחרי זמן מה נפלו מהשמיים פתקים ומסטיקים כילדה קפצתי משמחה, כמובן כי היו מסטיקים, אבא שלי אמר שבפתקים היה כתוב שהמלחמה נגמרה, מעולם לא ראיתי את אבא שלי מחייך ,ככה התמונה הזאת חקוקה במוחי.

כשהגעתי לארץ גם פה חווינו מלחמות רבות  ואני חולמת שתמונת הילדות שלי תחזור על עצמה גם בימינו ושמהשמיים יפלו פתקים שסיימנו ושהגיע הזמן שכל המלחמות יפסקו ויגיע השלום.

הזוית האישית

מאוד נהניתי מהמפגשים שהיו לנו בתוכנית הקשר הרב דורי. במפגשים אלה היה חיבור אמיתי ביני לבין נכדתי ליאם, ליאם שמעה ממני את סיפור ילדותי ואני מאמינה שדרך הסיפורים הקשר ביננו התחזק.

מילון

מחנה הסגר
מחנות שבהם סגרו יהודים בתקופת השואה, במחנות אלה התנאים היו מאוד קשים, לא היה מים, התזונה הייתה לקויה, והרבה מתו ממחלות.

ציטוטים

”כח האמונה והשמחה מביאים את השלום“

הקשר הרב דורי