מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ערכם של העלי והמכתש

סלפי עם סבתא
העלי והמכתש שקיבלתי בירושה מסבתא
המכתש והעלי

העלי והמכתש הוא כלי שנהגו לטחון בעזרתו את התבלינים במרוקו. בדרך כלל כלים כאלו עוברים בירושה מאם לבתה. נשאלתי לערכו הערכי והכספי לגביי. לא יכולתי להביע את ערכו וחשיבותו בחיי ולכן אספר לכם סיפור:

מעשה בסבתא רבתא שהורישה לבתה עלי ומכתש. הבת עמדה על ערכו של כלי זה. הסבתא שלחה את בתה לבדוק את ערך המכתש בחנות הראשונה ליד ביתה. ערך המכתש והעלי נאמד בה בחמישה שקלים. חזרה לבית סבתא ואמרה: ערך המכתש הוא חמישה שקלים. ביקשה הסבתא ללכת לחנות שנייה בעיר ולעמוד שוב על ערכו של המכתש. גם בחנות השנייה ערכו של המכתש נאמד על חמישה שקלים. חזרה לבית הסבתא ואמרה: ערך המכתש חמישים שקלים.

ביקשה הסבתא ללכת למוזיאון העיר ולעמוד על ערכו של המכתש והעלי. כשראו במוזיאון את המכתש והעלי נדהמו ושאלו מהיכן הגיע המכתש והעלי, מאחר והחפץ הוא יקר ושווה ערך מאד.

מסיפור זה אנו לומדים שאנו צריכים להיות ולהימצא במקום בו אנו מוערכים נכונה, לכן כרם נכדתי היקרה רוצה אני לומר לך: תהיי תמיד במקום בו את מוערכת!

הזוית האישית

סבתא שולמית: הכרה יותר עמוקה את נכדתי, את חברותיה לספסל הלימודים, את המחנכת גזית ואת ויקי ואת שני הסבים המאמצים, וגם את ההורים של חברותיה. נחשפתי במפגשים לכל מיני סיפורים מהחיים שנהניתי לשמוע.

כרם: אני למדתי להכיר יותר את סבתא. ממש נהניתי איתה, אני מכירה עכשיו גם את החברות שלי לעומק ואת המשפחה שלהן ואני מכירה עוד כל מיני אנשים. למדתי דברים וגם דרך לחיים מהסיפורים של אנשים מבוגרים ממני.

מילון

עלי ומכתש
עלי ומכתש הוא כלי שנהגו לטחון בעזרתו את התבלינים במרוקו. בדרך כלל כלים כאלו עוברים בירושה מאם לבתה

ציטוטים

”נחשפתי במפגשים לסיפורים מגוונים מהחיים שנהניתי לשמוע“

הקשר הרב דורי