מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלינו ממרוקו לישראל באניה גלילה

אליהו וחוה גבע
חוה ואליהו גבע בצעירותם
סבתא חוה עלתה רק עם אחותה לארץ ממרקו, הקליטה בארץ לא הייתה פשוטה

החיים  של סבתא
נולדתי בשנת 1937 במרוקו בעיר קזבלנקה,  אבל  אני האחות בכורה מאוד רצינו לעלות לאץ ישראל אבל ההורים שלי לא הסכימו לנו לעלות לארץ ישראל. בזכות  השכן שלנו אשר השפיע על ההורים שלנו שיתנו לנו רשות לעלות לישראל. בדרך לישראל עברנו דרך צרפת בשנת 1949, אני ואחותי אורה היינו שם שנה ובצרפת עשינו בת מצווה. לאחר שנה בשנת 1950 עלינו לישראל באוניה בשם גלילה.
 
 תמונה 1
 
כאשר הגענו לארץ לקחו אותנו  ישר לכרכור שם היינו חודש ואז אני ואחותי נפרדנו. אותי העבירו למקווה ישראל בחולון ואת אחותי העבירו לתלפיות בירושלים, לאחר שנה וחצי סיימתי את לימודי במקווה ישראל ודודה שלי לקחה אותי ואת אחותי אורה לשיכון המזרח לגור אצלה יחד.
זאת לא היה תקופה יפה בחיי היו לי חיים מאוד קשים אצלה עבדתי כמו שפחה באתי מבית מאוד מכובד במרוקו היה לנו שם הרבה כסף ופה לא היה לנו כלום. יום אחד ישנו אצל הדודה והדוד שלנו היה עצבני מאוד זה היה בערב  יום העצמאות אחרי שניקינו את כול הבית יצאנו לבלות ודודה שלי ארזה לנו מזוודה ולשלחה אותנו מהבית.
תמונה 2
 
חברה של אמא שלי הביא אותנו משם אליה לרמלה עד שנמצא דירה בסוף מצאנו איזה מחסן קטן ברמת אליהו ושילמנו עליו שכירות יומית. אני עבדתי בתפירה ואחותי באריזות תפוחים לא היה לנו שמיכות ולא כלום אז האישה שם הגברת שרעבי חנה ז"ל. דאגה לנו לאוכל ושתייה הייתה עושה לנו כביסה מלמדת אותנו לבשל ממש אמא טובה גרנו בארץ 16 שנה לבד. ילדות קטנות שהתמודדו עם הרבה דברים קשים היו לנו הרבה חברים בשכונת רמת אליהו ואז הגיע בחור יפה ונאה בשם אליהו גבע הציעה לי נישואים.
 
תמונה 3
 
בשנת 1959 התחתנתי עם אליהו גבע, אמא שלי הגיעה לחתונה ממרוקו. אבל היא  הגיעה בתור תיירת לארץ ישראל. היה לה קשה כי היא אסור לעלות לארץ. היא אמרה להם שהיה נוסעת לצרפת  לבקר את הבנות שלה שיקרה להם ונסעה לארץ ישראל. אחרי החתונה סבא אליהו המשיך לעובד בצבא אך לא רק בעבודה אחת הוא היה מאמן של הפועל רמת אליהו  ונלחם בכל המלחמות. וסבתא חוה עבדה בספרות. בשנת 1960 נולד לי בן בשם בני ובשנת 1965 נולדה אורלי ובשנת 1971 נולד בן בשם גילי. אבא של גיא.
ביום החתונה
תמונה 4
 
עם גיא אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר ויחד אנו מתעדים את הסיפורים.
תשע"ה
 

מילון

אלוף נעורים
אדם שהוא ואשתו אהבו מאוד אחד את השני עוד בנעוריהם, והם נשאו עוד בהיותם נערים.

ציטוטים

”אין דבר העומד בפני הרצון“

הקשר הרב דורי