מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עד היום כל האחים ואחיות נפגשים במוצ"ש בבית אימי

יהלי וסבתא אתי
סבתא כתינוקת
סיפורה של אסתר המלכה

שמי אסתר, אני לוקחת חלק בפרוייקט יחד עם נכדתי עמית. אני נהנית לספר לה את סיפורי ואשמח לשתף גם אתכם.

שם אימי: לאה ושם אבי: משה ז"ל.

מספר אחיי ואחיותיי: שישה ושמותיהם: חיים, שימחה, שלמה, שושי, מירי, וניסים.

את שמי אסתר קיבלתי מסבתי. סבתי החליטה שאני תינוקת יפה ולכן קראה לי בשם של המלכה אסתר.

תמונה 1

 

נולדתי ביום כיפור, בבית חולים בלינסון, פתח תקווה, ישראל. גדלתי בבית קטן מימידים, כ,ן כן בית קטן, עם שבעה אחים ואחיות. כל האחיות ישנו בחדר אחד והאחים בחדר השני. בביתי תמיד היה רעש הן של צחוק, והן של ריבים. הבנים שהיו בוגרים, תמיד התנהגו אל הבנות כהורים עם הרבה איסורים וחוקים.

כילדים אהבנו להסתובב ולשחק בשכונה. במיוחד אהבנו את חג הפורים. היה מצחיק ושמח בשכונה.

תמונה 2

 

אבי עבד כאזרח עובד צהל בבית דפוס צבאי, אימי עבדה במשקי בית. הוריי עלו ממצרים ומיד בהגיעם, שוכנו במעברות. לאחר שנתיים, עברו לבית ומאז הם שם. הוריי היו הורים אנשים חמים, שרוב מעייניהם היה הדאגה לצורך הכלכלי בבית ושנצא לתרבות טובה. השכלה גבוהה לא היתה משמעותית עבורם.

אחוות המשפחה היתה במקום מרכזי עבורם וכמובן, שלו נצא לתרבות רעה ולראיה, עד היום, כל אחיי ואחיותיי נפגשים מידי מוצ"ש בבית אימי וזהו מקור גאוותה.

תמונה 3

 

בצבא לא שירתתי, מאחר ונישאתי בגיל 18. כילדה, חוויתי את מלחמת יום הכיפורים במקלטים, את כל המתח והפחד ראיתי מתוך המקלט. מאחר והמלחמה פרצה ביום כיפור ומשפחתי היתה דתית, אבי היה מסתובב ליד הבתים והחלונות בכדי לשמוע ממקלטי רדיו, שסיפרו על מה שקורה בחוץ.

את בעלי הכרתי כשהגיע לבקר את חברתי הטובה שהייתה ידידתו, בזמן שהוא המתין לה מתחת לבית הגעתי כדי לבקש ממנה דבר מה וכך ראה אותי… כשהם נפגשו התחיל לשאול אותה שאלות עליי. בימים אלו, לא היו בכל הבתים טלפונים, מאחר שאבי היה עובד צה"ל לנו היה טלפון בין הראשונים בשכונה. חברתי נתנה לידיד שלה את הטלפון בביתי להתקשר, כשהוא רצה לדבר איתה. וכך באחת הפעמים, לאחר שראה אותי, התקשר וביקש שאצא איתו וכך התחילה ההיכרות שנמשכה לנישואין. לאחר חצי שנה ביקש את ידי, התחתנו בשנת 1977. הייתי בת 18 והחתונה התקיימה באולמי נשיאים בתל אביב.

אני גאה במשפחתי, בילדיי ונכדיי ומאושרת שאימי זוכה לראות את ניניה וכי כל מוצ"ש אנחנו יחד.

אני מאמינה במשפט כשיש מקום בלב, יש מקום בכל מקום.

 

 

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת מפגשי תכנית "הקשר הרב דורי" ביית הספר.

מילון

מלחמת יום כיפור
מלחמה שהתקיימה בשנת 1973

ציטוטים

”כשיש מקום בלב, יש מקום בכל מקום“

הקשר הרב דורי