מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור עלייתו של דוד שולמן

סבא דוד והנכדה מאיה
הילד דוד שולמן
סיפור עליתו של דוד לארץ והקמת משפחה לתפארת

נולדתי ברוסיה בשנת 1946. בשנת 1953, עליתי לארץ עם הורי כאשר הייתי בן שבע. הגענו במטוס אבא אימא ואני לדודים שהיו גרים בבני ברק. התקבלתי לכיתה ב' בבית ספר "עציון" ולא ידעתי את השפה העברית. דיברתי רוסית ומנהל בית הספר הצמיד לי מורה שידע את השפה הרוסית. הוא התחיל לתרגם לי מרוסית לעברית, ולאט לאט התחלתי לקלוט את השפה העברית, גם חברים מהכיתה החליטו לעזור לי. דודי ישראל, אח של אימא שלי, שאצלו גרנו לקח אותי על מנת ללמוד את השפה העברית, הוא עמד על כך שאדבר איתו רק עברית. לאט לאט קלטתי את השפה העברית.

את שאר המקצועות, ובעיקר חשבון ידעתי טוב, מאחר שברוסיה בכיתה ב' למדו את המקצוע חשבון ברמה גבוהה יותר מאשר בארץ, כך שבמקצוע החשבון הייתי כמעט בן המצטיינים. ככל שעבר הזמן הצלחתי לקלוט את השפה העברית, ובמקביל כמובן את שאר המקצועות. גם את מקצוע התורה לימד אותי הדוד שלי ולמרות שלא ידעתי מילה במקצוע התורה ולאט לאט הצלחתי להיות בן התלמידים הטובים בכיתה.

תמונה 1

עלינו לארץ כאמור מרוסיה במטוס דרך בודפשט משם במטוס לישראל גרנו בבני ברק, שהיא עיר דתית ,מהר מאוד קיבלתי את החינוך הדתי והתחלתי ללכת לסניף בני עקיבא ולהתחנך על ברכי התורה והמצוות.

בסיום הלימודים בבית הספר היסודי, רשמו אותי הורי לישיבת בני עקיבא, וזכיתי להיות תלמיד מצטיין במחזור הראשון של ישיבת בני עקיבא.

ישיבת בני עקיבא בנתניה- מחזור א'

תמונה 2

לאחר מכן למדתי בישיבת הסדר לשנה אחת, ולאחר מכן שירתי בצבא הגנה לישראל .בסיום השירות הצבאי התחתנתי עם אשתי שרה, מורה ומחנכת במשך 35 שנים. נולדו לנו 5 ילדים ו 10 נכדים.

כאשר רשמו הורי אותי לישיבה בנתניה היינו תושבי בני ברק ואבא שלי אמר לי  "הווה גולה למקום תורה".

הבת הבכורה שלי מירית היא אמא של מאיה. מירית הייתה בשירות לאומי שנתיים, בהם גם הספיקה ללמוד בסמינר למורות ולקבל תואר ראשון בהוראה לאחר מכן המשיכה לתואר m.a והתחילה ללמד בבתי ספר דתיים. ארבעת הבנים למדו בישיבת "בני עקיבא נתניה". לאחר הישיבה התגייסו הבנים לצבא – דובב שירת ברבנות כמפקד כח אדם, גילעד שירת בחייל האוויר. יוחאי ושלמה המשיכו לישיבת הסדר בישיבת קרני שומרון, במסגרת ההסדר הם שירתו בצבא.

כיום מירית עובדת בביה"ס "תחכמוני" בעיר נתניה. יוחאי עורך דין ושופט כדורסל, שלמה עורך דין ועוזר ראש העיר בעיריית נתניה, דובב מהנדס מחשבים וגלעד עובד באוניברסיטת אריאל.

            המשפחה המורחבת

תמונה 3

הזוית האישית

סיפורו של דוד שולמן תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

ישיבת הסדר
ישיבה של לימוד תורה מבוקר עד ערב כולל מגורים במקום.

ציטוטים

”"הווה גולה למקום תורה"“

הקשר הרב דורי