מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור טבעת היהלום שלי

נעמה עם סבתא חנה
סבתא חנה עם אמא שלה
טבעת שניתנה לאמי ביוגוסלביה באהבה מאבי בטרם נסע לפריז

שמי חנה כהן, אני משתתפת שתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי נעמה. הסיפור שלי הוא אודות טבעת מיוחדת, טבעת יהלום בעלת ערך רגשי ומשפחתי. הטבעת הזו עברה הרבה אירועים היסטוריים, וכיום היא ברשותי ובמשמרתי.

טבעת היהלום שאני עונדת עד היום ניתנה לאמי ביוגוסלביה באהבה מאבי, כשאחותי (נעמי) הייתה תינוקת, ואבי נסע לפריז.

בזמן מלחמת העולם השנייה, לפני הבריחה שלה לשוויץ, נתנה אמי את הטבעת לאשת אחיה למקרה שתזדקק לה. אחרי המלחמה הטבעת הוחזרה לאמא. בילדותי ענדה אותה אימא רק בהזדמנויות חגיגיות במיוחד בשל חששה שהיהלום ייפגע בעבודות הבית והגינה.

כשאמי נפטרה ביקשתי את הטבעת למזכרת ואני עונדת אותה על אצבעי מיום מותה. זוהי המזכרת היחידה שרציתי לעצמי מכל חפציה, ומאז היא מלווה אותי.

הטבעת של אמי

תמונה 1

הזוית האישית

נעמה: אני מאוד נהניתי להכין את העבודה יחד עם סבתא, מפני ששמעתי קטעים שלא הכרתי, מתוך סיפורים שכבר שמעתי.

סבתא חני: במשך השנים סיפרתי לנעמה "סיפורים של פעם" על ילדותי, ולקראת הקשר הרב דורי הצעתי לה לבחור מתוכם סיפור שהיא זוכרת ואוהבת במיוחד. כך כתבנו יחד את הסיפור וכמובן שהייתה לי נחת גדולה לעבוד עם נעמה שהייתה סקרנית ומתעניינת כל כך. נהניתי במפגשים הבידוריים, מהאווירה הנעימה היצירתית ששררה בהם וכמובן לבלות יחד עם נעמה את הבקרים הקסומים.

מילון

טבעת יהלום
טבעת המשובצת באבן יהלום, אבן יקרה.

יהלום
יהלום הוא מינרל קשה העשוי מפחמן נקי. גביש היהלום שייך למערכת הקובייתית והוא מופיע בטבע כתמניון או כקובייה. היהלום הוא אחד האלוטרופים של פחמן. היהלום הוא הקשה והמבריק שבמינרלים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשאמי נפטרה ביקשתי את הטבעת למזכרת ואני עונדת אותה על אצבעי מיום מותה“

הקשר הרב דורי