מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של פני משכונת רמות

פני והתלמידה אודיה
פני בצעירותה
חייה במרוקו ועלייתה לארץ

סיפור חיים של פני משעלי

הכל התחיל שנסיכה קטנה נולדה במרוקו בשנת 1948 בתאריך 18 לאפריל. כמה ימים לפני פסח, לאמא שמחה לאבא רפאל ולאח הבכור משה ונקרא על שם סבא.

אני זוכרת היטב את מראה הבית שהיה במרוקו: היו שני חדרים וסלון והיה גם אמבטיה והיה ליד הבית שלי שוק גדול מאוד. גרנו בעיר הגדולה. בילדותי שיחקתי במשחקים רבים: קלאס, קלפים, כדור, חבל, גומי, תופסת ועוד המון משחקים כשהתבגרתי יצאתי עם קבוצה של מועדון להרבה טיולים. במרוקו למדתי בבית הספר "אליאנס" ושם למדתי שפות רבות: צרפתית, ערבית, ספרדית וכמובן עברית! כשגדלתי והתבגרתי קצת התחלתי לסרוג, וכשראיתי שיש לי כישרון בסריגה המשכתי לעסוק בזה עד היום.

עליתי בגיל 25 לארץ וכשהגעתי לארץ היה לי קשה בקליטת השפה והקושי הכי גדול הוא שאבי נפטר כחצי שנה אחרי שעלינו לארץ. בתחילה גרנו במרכז קהילתי בלוד ומשם עברנו לירושלים. לאחר זמן קצר פרצה מלחמת יום כיפור, המלחמה הייתה מפחידה וקשה וכל המלחמות גרמו לי לרחם על החיילים אשר שומרים עלינו במלחמות. אני נורא פחדתי מכיוון שלא הייתי רגילה לכך, במרוקו לא היו דברים כאלה.

תמונה 1

וכך גדלתי התרגלתי לשפה, למקום, לאנשים ולמנהגים השונים שבארץ ישראל. בגיל 27 התחתנת עם שמעון ובגיל 36 ילדתי את ביתי החמודה שרית. לאחר 8 שנים אמי נפטרה, ושנתיים לאחר בעלי שמעון ניפטר הייתה זו תקופה קשה אך הנחמה שלי הייתה ביתי שרית שגדלתי אותה באהבה רבה.

בגיל 57 בתי התחתנה עם דורון. שנה אחרי נולד בשמחה רבה הנכד הראשון שמעון ואחריו אביחי ואחריו אורי. שלושת נכדי החמודים, המתוקים והמקסימים. כיום אני גרה בשכונת רמות א'. אחי משה גר ברמות ג' עם ששת ילדיו ואשתו אליס ובתי היקרה גרה בטבריה.

אני חושבת על מה שעברתי הופך אותי למי שאני היום סבתא, דודה ואמא גאה. חשוב שכולנו נזכור את העבר כי רק כך נוכל להמשיך ולבנות עוד ועוד קומות בשושלת הדורות.

 

הזוית האישית

פני: היה ממש להשתתף בתכנית זו, היה מאוד מיוחד – כל אישה ואישה יש לה סיפור מיוחד משלה וכך אנו יכולות להבין שאנחנו צריכות להודות על כל מה שיש לנו ובשפע.

מילון

בית הספר "אליאנס"
אליאנס או בשם המלא "כל ישראל חברים כי"ח. כל ישראל חברים (בראשי תיבות: כי"ח, בצרפתית – Alliance Israélite Universelle – "אליאנס") הוא ארגון תרבותי יהודי הפועל במספר ארצות. מקום מושב ההנהלה העולמית היה בתחילה ונשאר עד היום בפריז. הארגון הוקם על ידי קבוצת נכבדים יהודים צרפתים ב-1860, עם קבלת האמנציפציה, כדי לענות על הצורך במנהיגות מרכזית חברתית לקהילה היהודית. הקבוצה, בתמיכת אישים מהממשל הצרפתי, החליטה לקחת על עצמה להיות מרכז של תמיכה מורלית, אחווה תרבותית ודתית וכן הגנה על יהודים הסובלים בגלל היותם יהודים. אחת הסיבות להקמת הארגון היא "פרשת אדגרדו מורטארה" שבה נחטף ילד יהודי על ידי משטרת האפיפיור."

ציטוטים

”מה שאתה עובר בחיים זה מה שהופך אותך למי שאתה“

הקשר הרב דורי