מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חיו של סבא בני

עם נכדתי גפן מתעדים את הסיפור
אני ואשתי בצעירותינו
51 שנות חיים עם סבתא

בנימין בילבסקי בן 70 בן לחיים וחיה גדלתי בתל אביב. כיום גר בבאר שבע נשוי לבלהה אבא לרן ואלון וסבא לאביב, שחף, שקד, גפן, נטף, מיתר ולוטם.

ההכרות עם סבתא בלהה:

אחותי ובלהה (סבתא) למדו ביחד בבית ספר "פיטמן" והיה לנו קשר טלפוני, באחת הפעמים התקשרתי אליה ומאז נהיינו חברים עד היום. אחרי ארבע שנים התחתנו ואנחנו נשואים 51 שנים.

תמונה 1

עברנו לגור ביחד בבת ים ולאחר שנה עברנו לבאר שבע. שם נולד לנו ילד שקוראים לו רני ואחרי שלוש שנים נולד אלון ושניהם למדו בבית ספר "נתיבות יורם" ומשם ל"מקיף א' " .עם סיום הלימודים התגייסו לצבא ואנחנו רק דאגנו להם.

חתונות הבנים והולדת הנכדים

אלון הבן השני הציע נישואים לורד וההכנות היו בעיצומן התרגשנו מאוד כי זו הייתה החתונה הראשונה. אחרי שנה רני הציע לויקי נישואים וההכנות וההתרגשות גם היו כמו החתונה הראשונה. הנכד הראשון שנולד הוא שחף ובהפרש של 3 שבועות נולד שקד ואחרי 3 שנים נולדה הבת הראשונה במשפחה, גפן ואחרי ארבע וחצי שנים נולדה נטף ובהפרש של 3 חודשים נולדה מיתר ואחרונה, אחרי 5 וחצי שנים נולדה לוטם  – כל בריתה הייתה התרגשות גדולה.

השנה אנחנו טסים עם שחף ושקד לטיול בר מצווה ללפלנד ובונים בית קיץ ברמת גן, ועוד מעט אני חוגג 70 שנה. הטיול הראשון שלי לחו"ל היה בשנת 1982, עם קרוון לאירופה הקלאסית למשך חודש ומאז כל שנה אנו טסים ונהנים.

תמונות משפחתיות

תמונה 2

תמונה 3

אני עם גפן נכדתי ויונתן שותפינו לתיעוד הספור שלי

תמונה 4

 

הזוית האישית

גפן: שמעתי מסבא איך הכיר את סבתא ומה הוא עשה בחייו על החוויות שלו ועל כל העבר שלו דרך התמונות הכרתי עוד אנשים שאני לא מכירה.

יונתן: למדתי מסבא של גפן שיש לו משפחה רחבה ושמחתי לשמוע על כולם

מילון

גפן
שיח מטפס שמצמיח אשכולות ענבים

ציטוטים

”מילדות לבגרות“

הקשר הרב דורי