מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה של אבי ניסן

אבי בילדותו
אמו של אבי ( סבתי)
העלייה מאיראן

עוד לפני שאבי ומשפחתו עלו לארץ הם הגיעו לשני ביקורים בארץ. לבסוף אבי ומשפחתו עלו לארץ מאיראן בחודש יולי בשנת 1977 כשאבי היה בן 7. הם עלו הוא, אמו, אביו ושני אחיו. אחיו השלישי הגיע לישראל שנה לפני כן. הם טסו ישירות מאיראן לישראל ונחתו בשדה התעופה בן גוריון. משם הם נסעו לרמת אילן וגרו ברחוב קרן היסוד 11 דירה 45 אצל בני הדודים של אבי. אחרי שבועיים הם רכשו דירה ועברו לגור ברחוב אורנים 7 דירה 6. ההתרשמות הראשונית שלהם מישראל הייתה לא טובה באופן כללי, הכל היה פחות מפותח אם זה במבנים, פחות חנויות ומגדלים, הרבה חול ושטחים לא בנויים, מבחינת ערוצי טלוויזיה, הכבישים בארץ ועוד. כך שבאופן כללי למרות שהם הגיעו למספר ביקורים בארץ עוד לפני שהם עלו לכאן, הם היו מאוד מאוכזבים.

הם התפרנסו מחסכונות שהיו להם ובנוסף מדי חודש נשלח אליהם כסף לארץ מעסק שסבי המשיך להחזיק ולנהל באיראן. לאחר ההפיכה באיראן בשנת 1979 העסק של סבי נשרף ונסגר ויותר לא הגיע כסף לישראל.

הקשיים שנאלצו להתמודד אתם הם: קושי בהבנת השפה, מצוקה כספית, הצקות מאנשים מקומיים בגלל זרותם והמבטא, בגלל זה סבי לא הצליח למצוא עבודה סבירה ונאלץ להישאר בבית.

דבר נוסף שהקשה עליהם באותו זמן: סבי התחיל לחלות עד שלאחר ארבע שנים מעלייתו לארץ נפטר, ובכל זאת למרות הקשיים הם חשבו שישראל היא מדינה של היהודים ושחשוב לבוא לגור פה, הם חשבו שעתיד טוב יותר מחכה לילדם פה מאשר להמשיך לחיות באיראן. מבחינת אבי הוא מהר מאוד התאקלם כאן ובני כיתתו קיבלו אותו מאוד יפה והיו לו הרבה מאוד חברים כך שמבחינתו לא היה הרבה קושי מלבד הצקות של ילדים גדולים ממנו.

הזוית האישית

מילון

ציונות
תנועה לאומית מודרנית אשר מטרתה הקמת בית מולדת לעם ישראל.

ציטוטים

”אין דבר העומד בפני הרצון“

הקשר הרב דורי