מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה מאתיופיה

אבא משה וסיאל
סיאל בריהון
סיפורו של אבי משה

שמי סיאל בריהון, בסיפורי אציג לכם את סיפור חייו של אבי משה ווסיון בריהון. אבי נולד בשנת 1979 באתיופיה בעיר אדיס אבבה.

הוריו של אבי, סבי וסבתי חיו בכפר באתיופיה, אך עם השנים עברו לגור בעיר המרכזית אדיס אבבה. אבי נולד וגדל בעיר אדיס אבבה. בילדותו אבא אהב מאד לשחק כדורגל והשקיע מזמנו כדי להתפתח בתחום. גם כשעלה לארץ ישראל המשיך להתאמן ולשחק כדורגל. עם הזמן הפך להיות שחקן מקצועי בקבוצת "מכבי נתניה". הדרך שעבר כדי להיות שחקן מקצועי בארץ, הייתה דרך לא פשוטה כלל.

כאשר הגיע לארץ התקשה לרכוש את השפה העברית, דבר אשר הקשה עליו להתקדם. אמו של אבי, סבתי החליטה לרשום אותו לחוג בו ילמד את השפה העברית. אט אט החל ללמוד את השפה וזה עזר לו להתקדם בקבוצה. במהלך הזמן השתפרה שפתו של אבי והוא החל לקבל תפקידים חשובים בקבוצה, כמו "בלם" ו"חלוץ". אבא התאמן עם אחיו הגדול ועבד קשה מאד כדי להצליח, הוא היה נחוש ובעל מוטיבציה גבוהה מאד להצליח. אני זוכרת שפעם אחת אבא שבר את הרגל וכדי להישאר בענייני הכדורגל, הוא היה צופה במשחקים בטלויזיה. הווליום של הטלויזיה היה כל כך חזק שאי אפשר היה לתקשר איתו במהלך הצפייה. הוא היה מרוכז מאד ונחוש ללמוד מהמשחקים שצפה בהם.

כשכן דיבר בזמן המשחקים ענה דברים לא קשורים למשל, יום אחד הוא אמר לי: "תביאי לי גבינה עם קטשופ" כשבעצם התכוון לבקש שאכין לו טוסט.

הורי הכירו בצבא והתחתנו ויש להם ארבע בנות.

הזוית האישית

סיאל: כתיבת הסיפור גרמה לי להכיר את אבי טוב יותר.

מילון

אדיס אבבה
בירת אתיופיה

כדור רגל
משחק קבוצתי עם כדור.

ציטוטים

”אבא התאמן עם אחיו הגדול ועבד קשה כדי להצליח.“

הקשר הרב דורי