מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה לישראל מדרום אפריקה

סבא ג'ף ושירה
ג'ף בצבא
משפחה גדולה

הסיפור של ג'ף לדרר

נולדתי בדרום אפריקה, בעיר בקייפטאון. הילד השלישי למשפחה שהגירו מגרמניה לפני מלחמת העולם השנייה. מכיוון שהייתי ג'ינג'י ונולדתי 10 שנים אחרי אחותי ואחי שהיו כהים אז חשבו שאני ילד לא חוקי ורצו להאשים את הדוור,  אבל בשנים מאוחרות יותר שמו לב שאני מאוד דומה לבעלה של אמי.

בילדותי

תמונה 1

אמי הייתה חולה לאחר שנולדתי אז הביאו אחות באופן קבוע שתטפל בי והיא גרה אתנו, היא הייתה לבושה במדים של אחות עם מטפחת וחלוק  לבנים. הייתי תמיד עם חיוך על פני, אך שהגיע הזמן ללכת לגן אני לא רציתי ללכת, אז הכריחו אותי ולא הייתי מרוצה. אני זוכר במיוחד שלגננת היה מקל כמו מקל של מטאטא וזה הפחיד אותי, אז כל בוקר לפני הגן הייתי מקיא ובסופו של דבר ההורים נכנעו ונשארתי בבית עד כיתה א'.

תמונה 2

בבית ספר הייתי בין המצטיינים של הכיתה ובנוסף גם בספורט הייתי מצטיין ושיחקתי רוגבי – משחק שהיה פופולארי בארצות דוברי אנגלית. בית הספר היה רחוק מאוד מהבית ואבא שלי היה לוקח אותי במכוניתו בבוקר אבל בדרך חזרה אחר הצהריים, הייתי צריך לחזור באוטובוס ולפעמים זה היה לוקח שעה וחצי שעתיים. הייתי מופיע בהצגות בית ספר וניגנתי בחצוצרה בתזמורת של בית הספר.

אחרי בית ספר הלכתי לצבא ושרתתי 9 חודשים מהם 6 חודשים הייתי כל כך רחוק מהבית ולא היו חופשים.

בשרות הצבאי

תמונה 3
אחרי הצבא הייתי צריך להחליט במה אני אעבוד. רציתי להיות מורה למתמטיקה, אבל ההורים לא הסכימו ושלחו אותי ליועץ מקצוע והוא שכנע אותי שיותר מתאים לי להיות רופא. למדתי 6 שנים רפואה ומחוץ לשעות הלמידה הייתי פעיל באגודת הסטודנטים היהודים בדרום אפריקה. בשנים אלו החלטתי שהעתיד שלי יהיה בארץ ישראל.

תמונה 4

תמונה משפחתית

תמונה 5

 

תמונה 6

קישור לקובץ הסיפור

הזוית האישית

ג'ף ושירה

תמונה 7

מילון

דרום אפריקה
רפובליקת דרום אפריקה (באפריקאנס: Republiek van Suid-Afrika; בזולו: IRiphabliki yaseNingizimu Afrika; באנגלית: Republic of South Africa) היא מדינה הנמצאת בקצה הדרומי של יבשת אפריקה.

ציטוטים

”"אחרי טקס הסיום של בית ספר לרפואה עליתי על מטוס והגעתי לארץ ישראל"“

הקשר הרב דורי