מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור היכרות סביי היקרים

שרשרת תליון מזהב עם דמות
צדו השני בו אביר על סוס עם התאריך 1907
והשרשרת

שי מביא את סיפורה של סבתא זהבה אזוולוס. סבתא זהבה נולדה בשנת 1944, לבית משפחת כהן. היא נולדה בעיר מוסול שבעיראק.  סבתא עלתה לישראל בעלייה הגדולה בשנת 1951.

"הייתי בת 17 שאחותי הגדולה ממני נירה התחתנה לאחר החתונה. הגעתי לטבריה לעיתים קרובות  לבקר אותה. באחד מביקורי, הגיע לבקר בביתה גבר יפה מראה וגבוה, זה היה סבא. כך הכרתי את סבא מרדכי והתחלנו לצאת יחד ולאחר כשנה התחתנו ועברתי לגור בטבריה. אח שלי הגדול התנגד לנישואים מאחר ומרדכי בעלי היה גדול ממני. חיינו ביחד 53 שנה עד שמרדכי נפטר.

אחרי שהתחתנו, נולדו לנו ארבעה ילדים מקסימים: רבקה הבכורה, פנחס ופנינה – "הסנדוויצ'ים" ומשה בן הזקונים ז"ל.

בשנת 1996 נהרג משה בעת מילוי תפקידו בצבא בתאונת דרכים. היה זה לאחר יום אימונים קשה, מתיש ומפורך. המפקד היה הנהג ברכב בתפקיד בשמירה על הבסיס. והוא נרדם בזמן הנהיגה. משה ז"ל היה מאחורי הנהג יחד עם חיילת נוספת. הרכב התנגש בעץ תמר בחוזקה. לצערנו ועם כאב רב, משה נפטר וגם החיילת במקום. רק המפקד, הנהג ניצל בתאונה. הייתה זו טראומה וטרגדיה גדולה במשפחה".

שי: משה היה אדם מיוחד, הייתה בו תמיד שמחת חיים, לב זהב ונתינה אינסופית לבריות. הוא היה אהוב על כולם. אני בטוח שאם הייתי מכיר אותו, היינו יכולים להיות חברים טובים וקרובים.

השרשרת של סבתא שלי, רבקה

לסבתי יש שרשרת מדהימה מזהב. ויש לה סיפור מעניין בקשר לשרשרת הזאת. כשסבתא הייתה קטנה היא קיבלה מהשכנה את השרשרת הזאת. השכנה הייתה ערירית. בכל פעם שהשכנה לא הרגישה טוב או הייתה רעבה סבתא שלי הייתה ניגשת לשכנה, שואלת לשלומה ודואגת למשלוח של אוכל טעים.

תמונה 1

באחד הימים לפני חג הפסח, אותה שכנה נתנה לסבתא זהבה את התליון שהוא בעצם דולר מזהב. היא נתנה מתנה זו לסבתי, בנוכחות שכנים ומכרים בכדי שלא יחשבו שהדולר נגנב.

לאחר שאמי, רבקה גדלה, סבתא זהבה, נתנה לה את  שרשרת הדולר שקיבלה מהשכנה. היא שמרה על השרשרת מכל משמר עד היום. היא אמרה שהיא תיתן אותה בירושה לאשתי לעתיד.

יש לשרשרת זו משמעות סנטימנטלית גדולה מאוד עבור משפחתי.

תמונה 2

הזוית האישית

שי אזוולוס: לאורך המפגשים עם אמא, נחשפתי לסיפורים מיוחדים שלא הכרתי מעולם. אף הרגשתי שהתחברתי ליותר לאמא.

מילון

ג'דטי
סבתא

ציטוטים

”יש לשרשרת זו משמעות סנטימנטלית גדולה מאוד עבור משפחתי“

הקשר הרב דורי