מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור החיים של אבי זהר

אני וסבא
סבא אבי כשהיה ילד
סיפור זה מתאר את החיים שלי בישראל היכן למדתי, מה למדתי, איפה עבדתי ועוד...

נולדתי בסופיה ב 7 במאי 1947. למשפחה היה מפעל גדול לייצור מברשות ומוצרי עץ לתעשייה ולבית.

בתום מלחמת העולם השנייה החלה התארגנות גדולה לעלית כל יהודי בולגריה לארץ. מרבית יהודי בולגריה עלו בין השנים 1947 – 1948. בחודש דצמבר 1948 עליתי עם הורי ואחי הבכור לארץ. נקלטנו במחנות העולים בפרדס חנה. לאחר תקופת קליטה והתאקלמות של מספר חודשים הצטרפנו למשפחה של אבי ביפו שנקלטו והגיעו קודם עזרו לנו וצרפו אותנו לדירתם. גרנו 8 נפשות בדירה קטנה של 2 חדרים.

סבא אבי בילדותו

תמונה 1

אבי החל לעבוד בעבודות מזדמנות בחלוקת מזון בחברת תנובה. תקופה זו הייתה תקופה קשה וארוכה. אחרי מספר שנים אבי החליט להיות עצמאי ופתח מסעדה ביפו כאשר אמי הייתה הטבחית הראשית.

מאחר והורי עבדו יחד שעות ארוכות הם רשמו אותי מחוסר ברירה לבית הספר הצרפתי שהיה גם בית ספר יסודי וגם תיכון. בבית הספר למדנו משמונה בבוקר עד ארבע וחצי אחר הצהריים. עם סיום הלימודים אבי היה אוסף אותי באופניו למסעדה. שם הייתי אוכל, מכין שיעורים ומשחק עם חברים ולקראת שעות הערב המאוחרות הייתי חוזר עם הורי הביתה.

על אף מצבנו הקשה הורי רשמו אותי בילדותי  ללימודי מוזיקה בקונסרבטוריון של הרמן קוסלה. ניגנתי גיטרה קלאסית ומודרנית מספר שנים ואף השתתפתי באותה תקופה במספר קונצרטים בשיתוף עם בתי ספר אחרים. לימים עזבתי את המוזיקה כי לא ראיתי את עצמי עוסק בכך כמקצוע.

כאשר סיימתי את לימודי בתיכון התקבלתי לעבודה בחברת הביטוח ״הסנה״. במסגרת חברת הביטוח נשלחתי לביקור היכרות עם סינדיקט ב LLOYD’S ולקורסים שונים העוסקים בתחום הביטוח הימי.

לאחר מספר שנים נתמניתי למנהל המחלקה הימית של אחת מחברות הביטוח הגדולות והמובילות בענף. במקום עבודתי הכרתי את אילנה אשתי אהבת חיי שעזרה ותמכה בי לאורך כל השנים. בשנת 1970 נישאנו באולמי "קרלטון" בתל אביב. עברנו לדירה בבת ים ומשם לאחר מספר שנים מועט קנינו בית חלומות בהרצליה. גידלנו שלושה ילדים לתפארת ארז, קרן, ורון.

ובשלב זה יש לנו שבעה נכדים.

בשנת 1975 הקמתי את ״ישלב״ סוכנות לביטוח. סוכנות זו החלה את דרכה במשרד קטן של 2 חדרים ושתי פקידות ועם השנים התפתחה וגדלה. ארז בני הבכור הצטרף לסוכנות עם סיום לימודיו במנהל עסקים בלונדון ומנהל כיום את הסוכנות במקצועיות, בכישרון ובהצלחה רבה תוך כדי גידול ופיתוח החברה לכדי 17 פקידים ואנשי מכירות.

אני עובד כיום חלקית בסוכנות. לפני מספר שנים שמעתי מעמית למקצוע על משחק הגולף אותו הוא משחק עוד מתקופת ילדותו בדרום אפריקה. נחשפתי לספורט הזה הגורם לי הנאה מרובה. משחק הגולף מאד מהנה ומאתגר, דורש ריכוז מרבי ודיוק כשמטרת המשחק הוא להכניס כדור קטן לגומה בקוטר של 10 ס״מ במספר חבטות מועט. מזה שנתיים צירפתי אלי למשחק הגולף את נכדי רומי, כיום בן 11, שמראה כישרון רב וגורם לי גאווה והנאה מרובה.

כיום אילנה ואני מבלים באופרה, מחול, קונצרטים, מופעי בידור, ים, מסעדות טובות וכמובן מהרבה נסיעות לחו״ל כשהילדים והנכדים לעיתים מצטרפים אלינו.

הזוית האישית

סבא אבי זהר: אני נהנה הנאה מרובה מנכדי המקסימים ומשפחתי האהובה ולא מחמיץ שום הזדמנות לבילוי משותף איתם.

מילון

התאקלמות
הסתגלות

ישלב
ישלב סוכנות לביטוח בע"מ הינה סוכנות חיתום הפועלת רק בתחום הביטוח הימי/ אווירי משנת 1975 . במרוצת השנים הפכה ישלב לאחת מסוכנויות הביטוח הימי הגדולות והמובילות בארץ, עם מחזור פרמיות שנתי המסתכם בלמעלה מ- 10 מליון דולר. הביטוח הימי והאווירי הינו תחום דינמי ומורכב הדורש ידע רב, התמחות, רמה גבוהה של עירנות מקצועית ויכולת תגובה מהירה לשינויים והתפתחויות. בישלב מעמידים לרשות הלקוחות מטען גדול... של ידע, נסיון ושירות ללא דופי. (מתוך אתר ישלב)

ציטוטים

”גרנו 8 נפשות בדירה קטנה של 2 חדרים.“

הקשר הרב דורי