מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור האהבה של סבי וסבתי

אני וסבתי בתמונת סלפי.
סבי וסבתי בתמונה זוגית על רקע ירושלים.
סיפור האהבה של סבי וסבתי

זהו סיפורו של סבי, עזרא שם מוב, שנולד באירן בשנת 1938 ועלה לארץ בשנת 1957.

סבי וסבתי היו שכנים בפרס, הבית שלהם היה אחד מול השני. ההורים של סבי וסבתי הכירו, אך הם עצמם לא. אמא של סבי תמיד רצתה שהם יהיו ביחד, היא ראתה כמה שסבתי מסודרת ומאורגנת וישר ידעה שזה מתאים בול לסבי. היא נהגה להסתכל על סבתי דרך החלון ועקבה אחריה.

יום אחד, היא חשבה שהגיע הזמן לשאול את סבתי אם היא מוכנה להיפגש עם סבי. היא הלכה לשאול את סבתא אם היא רוצה להיפגש עם סבא וזאת למרות גילם הצעיר. אבל סבתא סירבה ואמרה כי היא אינה מעוניינת, מכיוון שלא כל כך הכירה את סבי לעומק.

עברו השנים, סבי עלה לארץ ישראל באמצעות מטוס, ולאחר זמן מה סבתי גם עלתה לישראל (באמצעות מטוס).

אמא של סבי ביקשה מסבתי בשנית, להיות בת הזוג של סבי, ואף ניסתה להפגיש ביניהם. סבתא חשבה עם עצמה שאולי היא באמת תאהב אותו, ושזה לא כזה נורא להיפגש איתו. היא נפגשה איתו ומאוד נהנתה, ולא יכלה לסרב לבקשתה ואף הסכימה להיות בקשר של זוגיות עם סבי.

סבא וסבתא היו זוג במשך כמה שנים, והיו מאושרים מאוד. עברו לגור ביחד, והתחילו חיים אחד עם השני בתור זוג.

לאחר שהבינו כי זו אהבה אמיתית, סבא הציע לסבתא נישואין, תחילה היא חשבה על זה ולאחר יום החזירה לו תשובה, כמובן שתשובתה הייתה – כן. ומאז הם ביחד…

 

הזוית האישית

דנה: נהניתי לשמוע את סיפור אהבתם של סבי וסבתי/

מילון

עלייה לארץ
עלייה, או עלייה לארץ ישראל, הוא מונח מרכזי בהווייה היהודית ובציונות, המציין את הגעתם של יהודים אל ארץ ישראל לגור בה. על פי ההלכה המונח כולל תודעה עצמית, אך אינו תלוי בה. הפעולה ההפוכה של יציאת יהודים מארץ ישראל, נקראת ירידה. ביקור זמני בארץ ישראל הנעשה על רקע דתי מכונה עלייה לרגל ומונח זה משמש גם אצל אומות ודתות אחרות, שמאמיניהן באים לארץ ישראל כצליינים.

ציטוטים

”״סבא ואני עלינו לארץ הקודש ישראל״“

הקשר הרב דורי