מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אהבה של משפחת פינקלשטיין

פגישה בבית הספר בשביל הקשר הרב דורי
טיול לראש העין עם כל החבורה
סיפור אהבה בין יצחק ורבקה המספר איך הם הכירו ואיך הם המשיכו משם.

שמי יצחק פינקלשטיין, נולדתי בישראל, בעיר תל אביב, בתאריך 21.9.1933.

שמי רבקה פינקלשטיין (ארגוב) נולדתי בישראל, בעיר תל אביב, בתאריך 11.1936.

סיפור אהבה בין סבא יצחק לסבתא רבקה 

סבא יצחק מספר:

"הייתי בסוף שירותי הצבאי, בתאריך מאי 1954 (בן 21), נפגשנו באקראי בבית משפחת גלוסקא, שם התקבצנו קבוצה של חברים. שוחחתי עם אחת הבנות שהייתה תלמידה בסמינר לוינסקי למורות. היינו מרקע שונה, אני הייתי חבר בתנועת הצופים והבחורה הייתה בתנועת השומר הצעיר. הקונפליקט ביננו היה חריף על הנושא: "החינוך בקיבוץ". אני התנגדתי לצורת החינוך בקיבוץ והיא – רבקה צידדה בו. בסוף השיחה איש לא הצליח לשכנע את חברו. בסיכומו של דבר פגשתי בלונדינית נחמדה, למרות חילוקי הדעות. המשכנו להיפגש בחבורה והתפתחה בנינו ידידות והערכה הדדית. המפגשים בנינו הפכו לתכופים יותר. כשהשתחררתי מהצבא הפכנו להיות חברים קרובים. הקבוצה הפכה לתלכיד חברתי וקראנו לעצמנו "נוער חובב זמר". ערכנו טיולים משותפים ברחבי הארץ מסיבות ועוד הרבה בילויים משותפים.

הקשרים בני לבין רבקה התהדקו מאוד ואחרי כשנתיים של חברות מצאנו את עצמנו כבעל ואשה. היום אנחנו נשואים מעל 62 שנים באהבה במסירות ובחברות הדוקה. יש לנו 4 ילדים ו-12 נכדים."

סיפור אהבה

תמונה 1

מהם הדברים החשובים לכם במשפחתכם?

מפי סבתא רבקה

"אחד הדברים החשובים במשפחתנו הוא הקשר ההדוק ביננו לבין הילדים והנכדים, חשוב לנו לשמור על קשר ולכן כל ערבי שישי אנחנו נאספים לארוחת שבת בביתנו והקשר בין כולם מתהדק. כמו כן אנו משתדלים לצאת לנופשונים וטיולים יחדיו."

מפי הנכדה ליהיא

"בפעילות בית ספרית שאלתי את סבא שלי מי הגיבור שלו והוא ענה לי: "הגיבורה שלי היא אשתי כי כשאני הייתי צריך ללכת להילחם היא נשארה לבדה בבית וטיפלה בארבעה ילדים בחום ואהבה."

ובנוסף אציין את שמותינו (שמותינו קשורים לתנ"ך): סבא אברהם הוא אבא של סבתא רבתא רחל. יעקב ורחל – הם סבא רבא וסבתא רבתא. רבקה ויצחק – סבא וסבתא. יעקב – בנינו הבכור.

הזוית האישית

סבא יצחק: אני שמחתי לעשות את העבודה הזאת כי למדתי על משפחתי על השפה העברית וגם אני מרגישה שאני התחברתי יותר אם סבי וסבתי ועכשיו מכירה אותם יותר טוב ולהפך.

נכדה ליהיא: אנחנו אהבנו לעשות את העבודה הזאת מכיוון שאנחנו תמיד שמחים לספר דברים אל עברינו ובעיקר לספר לנכדינו שתוך כדי הסיפור אנחנו מתקרבים.

מילון

תלכיד חברתי
אוסף מגובש

ציטוטים

”הגיבורה שלי היא אשתי“

הקשר הרב דורי