מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אהבה מהסרטים

סלפי הסיום לאחר העלאת הזיכרונות.
תמונה מהחתונה של סבא וסבתא בעין חרוד.
סיפור בהמשכים עד לפגישה הראשונה

עלייה באמצעות אניית "אקסודוס"

כשהיה בגיל 3, סבא מאיר עלה על האקסודוס, אבל בגלל שהייתה לו דלקת מאוד חריפה בחניכיים הרופא של האנייה לא הסכים שהוא יפליג, והוריד אותו לחוף. אחרי כשנה, ממרסיי בצרפת הפליגו לארץ באנייה נגבה הישנה (אניית מסחר כמו גיגית, ישנה ולא יציבה). והגיעו לשער העלייה בחיפה בשנת 1949.

זכרון נוסף שהעלה סבא מאיר, הוא כשסבתא רבא הייתה חולה בטיפוס, והרופא המליץ לאכול בשר ומרק עוף כדי שתוכל להבריא מהר יותר. לשם כך סבא צד יונים והביא אותם לסבא רבא שיבשל את הבשר.

סבא וציפורים

תמונה 1

זכרון הקשור לחיי משפחתו של סבא בחיפה קשור במלחמת מבצע סיני: לקראת התקפות האויב עשו חפירות ליד הבית כך שבזמן הפגזה יוכלו להתחבא ולהיות מוגנים מההפגזות. כמו כן באותה תקופה הגיעה משחתת מצרית והפגיזה את חיפה. חיל האוויר תקף את האנייה, וחיל הים שבה אותה.

סיפור אהבה שהתעכב רבות.. 

בתקופה ההיא הפלגתי באנייה, הייתי קצין מכונה שלישי, זה היה בשנת 1968. השכנה של אמא הציעה להכיר לי למטרות שידוך בת של קרובת משפחה שלה, ששמה נחמה. בתקופה ההיא נחמה הייתה בצבא, היא שירתה בקרייה בתל אביב. אני הסכמתי ותקשרתי מהאנייה עם אמא שלי, שתקשרה עם השכנה שתקשרה עם  אחות של נחמה. הן סיכמו ביניהן שכאשר אגיע לארץ מההפלגה, ניפגש. בפעם הראשונה הפגישה לא התקיימה מכיוון שנחמה נשארה בתורנות בצבא ושבוע לאחר מכן הפלגתי שוב, וכך זה נמשך שנה שלמה, לא הצלחנו להיפגש.  כשנחמה השתחררה מהצבא, אני הפסקתי להפליג, עבדתי ביום ולמדתי בטכניון בערב. ואז התחלנו שוב לתקשר דרך אמא שלי, השכנה ואחותה של נחמה…

ביצוע שיחות הפך ליותר זמין וקל עם השיפור בתנאים, ות וך זמן קצר התחלנו לדבר אחד עם השנייה בטלפון. קבענו פגישה ביום שישי הקרוב, נחמה תהיה אצל אחותה ואני אבוא לבקר אותה. לאחר הפגישה הראשונה תקשרנו בינינו ישירות בטלפון ונפגשנו מספר

 פעמים. ואז החלטנו שנחמה תעבור לגור בקריות, תשכור כאן דירה, ואני אעזור לה לחפש עבודה. לאחר מספר שיחות החלטנו שנחמה תעבור לגור עם הוריי ואיתי, במקום להוציא כסף על השכרת דירה, היות והתחלנו לדבר על חתונה. תוך זמן קצר התארסנו, הפגשנו את ההורים שלי עם שלה, החלטנו להתחתן וסגרנו תאריך חתונה. לאחר כחודשיים התחתנו בקיבוץ עין חרוד.

חתונתנו בעין חרוד

תמונה 2

 

מאלבומו של סבא  

תמונה 3

בטיול עם אשתי

תמונה 4

הזוית האישית

סבא מאיר: מאוד מאוד נהניתי לספר על קורות חיי בקצרה ולהעביר זמן איכות עם עמית ויעל.

החברה יעל: נהניתי לשמוע את הסיפורים של מאיר, וגם להכיר אותו.

הנכד עמית: היה לי ממש כיף לשמוע את סיפוריו המעניינים של סבא שלי ולהקשיב לו.

 

מילון

קצין מכונה שלישי
דרגה בצי הסוחר בחדר מכונות. תפקיד עם אחריות גדולה.

ציטוטים

”בתקופה ההיא הפלגתי באונייה, הייתי קצין מכונה שלישי, זה היה ב- 1968. “

הקשר הרב דורי