מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אהבה למשפחתי

אני וסבא בתכנית הקשר הרב דורי
המשפחה שלנו
קורות חיו של סבא פנחס בארץ ישראל

שמי פנחס רום, נולדתי ברומניה בשנת 1945 להורי משה ורוזה ינקו. בגיל 5 עלינו לישראל ועברנו לגור במעברה בשם יוקנעם. את נעורי ולמודי העברתי בעיירה בתנאי הצנע הקשים של קום המדינה. עם הזמן הסתגלנו לתנאים הקשים.

לאחר סיום לימודי בבבית הספר התיכון, התגייסתי לצה"ל, לחיל הים בשירות על המשחתת אילת. שרותי בצבא היה משנת 1964 עד שנת 1968. עם שיחרורי התחלתי לעבוד במפעל בשם סולתם ומאוחר יותר ברפא"ל.

סיפור אהבה של סבא פנחס

אהבתי הגדולה לאשתי מרים החלה בשנות השבעים. אהבתי השנייה והשלישית הם לילדי ולנכדי.

את מרים הכרתי בעיירה בשם יוקנעם, שהייתה עיירת עולים בעמק יזרעאל. בשנת 1950 עלינו מרומניה ישירות למעברה. בהתחלה גרנו באהלים עם כל הקושי הכרוך במעבר מעיר גדולה בוקרשט למעבר מגורים באהלים במעברה. מאוחר יותר עברנו לגור בצריפים ולאחר מכן עברנו למגורי קבע. את מגורי הקבע בנה אבי במו ידיו.

בשנת 1964 התגייסתי לצבא בשנת 1971 התחתנתי עם מרים, נולדו לי שלושה ילדים ושמונה נכדים.

את לימודי האקדמיים סיימתי בשנת 1970. עם קבלת תעודת ההוראה התחלתי לעבוד בבית הספר אורט רוגזין  שבמגדל בעמק, בתחום מחשבים ומתמטיקה בחטיבה ובתיכון. בנוסף, לימדתי את החטיבה העליונה בתחום תעבורה והכנה ללימודי התאוריה לקבלת רשיון נהיגה. לימדתי בביה"ס רוגוזין במשך 35 שנה עד ליציאתי לגמלאות.

המשכתי בהתנדבותי במשטרת התנועה בעמקים ושם קבלתי אות הוקרה כשוטר מצטיין במחוז הצפון. המשכתי להדריך את תלמדי התיכון והיסודי בתחום זהירות בדרכים.

אני אוהב את החיים ואני יודע שיש חיים מצויינים גם אחרי יציאה לגמלאות. אני ממשך ברצון רב בעבודה ובעזרה מרובה לילדי ולנכדי האהובים.

משפחתי האהובה

תמונה 1

הזוית האישית

סיפורו של סבא פנחס רום תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי ע"י נכדו עידו רום.

מילון

אורט רוגוזין מגדל העמק
אורט רוגוזין הוא התיכון יחיד במגדל העמק, פועל בית הספר בשאיפה לתת מענה ראוי לכל תלמיד, מכל רקע ובכל רמה. מאמצים ניכרים מושקעים בקידומו של כל תלמיד בהתאם ליכולותיו, החל ממניעת נשירה ועד לכיתות מצוינות מדעית וטכנולוגית. מגמות ייחודיות: הנדסת תוכנה, אלקטרו אופטיקה, הנדסת אלקטרוניקה ומערכת הספק, אדריכלות, תעשייה וניהול, לימודי המזרח התיכון, מדעי החברה, תכנית טו"ב (טכנאים ובגרות), בנוסף, פועלת בביה"ס מכללה לתואר טכנאי בהנדסת אלקטרוניקה ומחשבים

ציטוטים

”המשכתי בהתנדבותי במשטרת התנועה בעמקים ושם קבלתי אות הוקרה כשוטר מצטיין במחוז הצפון“

הקשר הרב דורי