מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורי סבתא

תמונה מפעילות
תמונה מתקופת הצבא
היסטוריה:
 
נולדתי בקיבוץ יגור לפני מלחמת השחרור, מתחת לבית הילדים שלי היה סליק (מקום מסתור לנשק) בשבת השחורה אבא שלי נעצר על ידי הבריטים וישב בכלא ברפיח.

אבי שירת כקצין בחיל הים ואנחנו גרנו איפה ששלחו אותו.

 בהיותי בת 7, ההורים עזבו את הקיבוץ לטבעון, אשר נמצא בעמק יזרעאל, ומשם לקריית ים. המקום האחרון בו גרנו היה נווה שאנן (הישוב אשר נמצא על הר הכרמל).
הייתי חברה בתנועת המחנות העולים ויחד עם הגרעין התגייסתי לצבא. בצבא הכרתי את אברמיק (שגם היה חבר גרעין) ויחד איתו הגעתי לקיבוץ צובה ושם בנינו את המשפחה.
 
ילדים ונכדים:
 
נולדו לי 4 ילדים, שתי בנות ושני בנים. שלושת הילדים הגדולים גדלו בלינה משותפת, הבן הרביעי נולד ללינה משפחתית ובגיל חודשיים, עבר לבית הילדים. בגיל 3 עבר לגן אבל לא אהב לישון בגן ובלילות היה בורח הביתה עד שפעם אחת בליל שלג הגיע יחף הביתה ומאז נשאר לישון אצלנו בבית, ובבוקר היה מתלבש והולך לגן.
 כל הילדים שלי עשו שנה שלישית לאחר הלימודים (שנת שירות- הדרכה בתנועת נוער) ולאחר מכן שירתו בצבא.

מהילדים שלי יש לי 11 נכדים שחשובים לי מאוד. משמח אותי הקשר בין הנכדים. בכל חג ובכל ימי הולדת כולם נפגשים בצובה וחוגגים יחד.

 בחופש הגדול אנחנו עושים קייטנה לנכדים לפי קבוצות גיל. הקבוצה הגדולה  כללה שני אחים ובן דוד. הקבוצה השנייה שתי אחיות ועוד שני בני דודים. בקבוצה השלישית יש שני בני דודים.

בקייטנה אנחנו נוסעים עם הנכדים לבילוי אבל גם ללימוד דברים חדשים.

לדעתי הקייטנות הן אלה שיוצרות את הקשר הטוב בין הנכדים, דבר שמאוד משמח אותי.

מילון

מעברה
מעברה היא משכנות שהכינו בשנות החמישים הראשונות לעולים החדשים שבאו לארץ לאחר מלחמת השחרור, המשכנות היו צריפים, פחונים ואוהלים. התנאים היו מאוד קשים ובהקדם אנשים עברו לשיכוני קבע שנבנו עבורם.

ציטוטים

”"מי שאין לו זמן לחברים, כשזמנו מתפנה אין לו חברים".“

הקשר הרב דורי