מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא עמירם מסס סגן ראש עריית קריית ביאליק

אני וסבי במפגש הראשון
קופסת האתרוג שעוברת במשפחתנו
מלחמת יום הכיפורים

זהו סיפור חיי המשיכו לקרוא כדי לדעת….

שמי עמירם מסס, סגן ראש עריית קריית ביאליקנולדתי במרוקו, בתאריך 13.12.45, אני מציין את ימי הולדתי בדרך כלל בחיק המשפחה. בלידת הבן הראשון שלנו, הרגשתי לידה מחדש.

אני, עמירם מסס סבא של שחר מסס

תמונה 1

לא נולדתי בארץ, נולדתי במרוקו, שנת עלייתי הייתה 1962. הייתי בן 17, עליתי עם משפחתי. העלייה לארץ לא הייתה קלה אבל הרצון העז להשתלב בארץ עזר לי להתאקלם. שעלינו לארץ התגוררנו בקריית ים. רציתי לעלות לארץ מתוך ציונות ואהבה לארץ. לא נתנו לנו לבחור את מקום המגורים, מקום המגורים נבחר עבורנו.

תחביביי היו: כדורגל, משחקי חגים, בשבועות היינו נוהגים לשחק משחקי מים ששופכים אחד על השני, ובמימונה היינו נוהגים לאכול מאכלים מתוקים  ומלוחים.

בית ספרי היסודי היה: אליאנס ובית ספרי התיכון היה ישיבת לובביץ' חב"ד. בבית ספרנו הייתה מתקיימת תחרות לימודים כל שנה בה הכריזו מי התלמיד המצטיין, הראשון בכיתה ומי המצטיין בכל בבית הספר.

בצבא, שירתי בחיל הים על ספינות טורפדו. השתתפתי במלחמת ששת הימים, במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת שלום הגליל. לשמחתי בכל המלחמות יצאתי בשלום.

הכרתי את אשתי במסיבת חברים. חיזרתי אחריה ובאותו הזמן חיפשתי כל דרך כדי לכבוש את ליבה והתוצאות היו חיוביות. התחתנו בשנת 1969 בגיל 24, החתונה הייתה באולמי קריית מוצקין, הייתה מסיבה שקוראים לה טקס ה"חינה". יש תמונות מהחתונה, שנולדו הילדים היינו בני 26 עד 32.

יש לי ארבעה בנים ואחד עשר נכדים. כמעט כל שבוע נכדיי ובניי באים לבקר אותי ולעיתים אף יותר, ילדיי ובניי גורמים לי לשמחה.

נהוראי – הוא בני הבכור הוא מהנדס במקצועו נשוי ואבא לשלושה ילדים.

יקי – בעל תואר שני ביחסי אנוש נשוי ואבא לשלושה ילדים.

יניב – בעל תואר שני בלוגיסטיקה נשוי ואבא לשלושה ילדים.

ליאור – במהלך לימודים לתואר ראשון נשוי ואבא לשני ילדות.

אני אקדמאי בעל תואר ראשון במדעי למידה ותואר שני במנהל עסקים.

תמיד רציתי להיות אקדמאי עוד מילדותי. אני רואה חשיבות רבה בלימודים לאורך החיים זהו כלי להתפתחות האדם וקידומו בחיים. כיום בנוסף לתפקידי כאקדמאי אני סגן ראש העיר קריית ביאליק.

הזוית האישית

שחר מסס: למדתי על סבא דברים חדשים שלא ידעתי. למשל, שהוא נפגש עם מנחם בגין ז"ל ושהוא התמודד לבחירות ראשות העיר. נהניתי מאוד במפגשים אהבתי במיוחד את העובדה  שאני וסבא למדנו אחד על השני.  אני חושבת שהקשר שלי ושל סבי התחזק מאוד, מכיוון שנפגשנו המון במסגרת המפגשים. אני אזכור מהמפגשים את האווירה הטובה והכיפית שהייתה ביני לבין סבא.

סבא עמירם מסס: במהלך המפגשים עם נכדתי למדתי על כך שהיא ילדה מאוד עניינית ושואלת שאלות על רקע המשפחה. היו דברים שהיא חשפה תוך כדי השאלות בראיונות. המפגשים  בתכנית החזירו אותי אחורה לימי הלימודים שלי, כשהייתי בגיל של נכדתי ותוך כדי המפגשים עצמם ניסיתי לראות מה דומה ומה שונה בין הילדות שלנו אז לילדות של היום. הקשר ביננו בהחלט התחזק בעקבות המפגשים וגילינו אחד על השנייה דברים שלא חשבנו עליהם. ממפגשי התכנית, אזכור במיוחד את הדברים בהם היינו חלוקים ועדיין מצאנו קשר להבנה ביננו ולהפתעתי היו הרבה דברים שהתגלו כזהים בין אז להיום.

מילון

קריית ביאליק
קִרְיַת בְּיַאלִיק היא עיר במחוז חיפה בישראל, אחת מהערים המרכיבות את אזור הקריות. בשנת 1950 הוכרה קריית ביאליק כמועצה מקומית, ובשנת 1976, כעיר. קריית ביאליק, שדרות ח"ן בצפון העיר וכן כפר ביאליק הסמוך, קרויים על שמו של המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק. ויקיפדיה

ציטוטים

”אני רואה חשיבות רבה בלימודים לאורך החיים זהו כלי להתפתחות האדם וקידומו בחיים“

הקשר הרב דורי