מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של אורי פורת – דור תשיעי בארץ ישראל

סבא ואני בחדר מחשבים
סבי בילדותו בשכונת שבזי
שורשים, ערכים ומצוינות

שמי אורי פורת, נולדתי בחודש דצמבר שנת 1947, להוריי מאיר ורבקה פחימה, אני בן הזקונים במשפחה בת שלושה ילדים.

תמונה 1
אני ואמי רבקה בשכונת שבזי

אני דור תשיעי של משפחתי בישראל. בני המשפחה גרו בצפת ובירושלים ואני נולדתי בישוב העברי הראשון שכונת שבזי בנווה צדק. מקור המשפחה מצד אבי, מאיר פחימה, במגורשי ספרד, משנת 1563. מקור משפחת אמי, רבקה, הוא ורשה פולין.

תמונה 2
ילדות יפה ואהבת הארץ

 

תמונה 3
בילדתי בשכונת שבזי

משפחת  אימי-רבקה פרלמן עלתה ארצה בשנת 1922 לכפר חסידים וכאן היא הכירה את אבי, מאיר פחימה.

המשפחה של רבקה פרלמן גרה תקופת מה בכפר חסידים משם כשהתחתנה עם אבי, הם עברו ליפו לשכונת נווה צדק לאחר מכן לשכונת יד אליהו בתל- אביב, לשיכונים של משוחררי הצבא הבריטי.

אבי מאיר שירת בצבא הבריטי, בחיל האוויר וזכה לאותות ומדליות רבות בזכות אומץ ליבו.

תמונה 4
האותות שקיבל אבי מהצבא הבריטי

הוא הוצב במצרים ושירת שש שנים.

משפחת אמי, רבקה פרלמן, ניצלה מהשואה, הם עלו לפני פרוץ המלחמה, אך לא כן, דודיה ודודותיה ומשפחותיהם שנספו באושוויץ. רבקה, אמי, הייתה עקרת בית ואבי, מאיר, עבד כנגר בחברת "אלקו" ברמת גן. נגרות הייתה תחביבו האהוב והוא יצר עבודות עץ לרבים מבני משפחתו וחבריו. הוא ייצר רהיטים רבים שנשארו עד היום.

ילדותי היתה תמימה ויפה אני מתגעגע לאותה תקופת בית הספר. למדתי בבית הספר ה"חייל" ביד אליהו בתל- אביב. אחר כך, בבית ספר המקצועי "יד סינגלובסקי" בתל אביב במגמת חשמל.

 

תמונה 5
תלמיד בכיתה א' בבית ספר "החייל"
תמונה 6
בצעירותי

בהמשך למדתי במכון וינגייט קיבלתי תעודות רבות ובניהן: תעודת מפעיל ומאמן חדר כושר. שירתי בצה"ל בחיל ההנדסה קרבית, כלוחם ולקחתי חלק במלחמות ישראל: מלחמת ההתשה, מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור ומלחמת לבנון. השתתפתי במבצעים רבים, חברים קרובים נהרגו במלחמות אלו.

לאחר שחרורי מצה"ל שירתי גם במילואים. תוך כדי שירותי הצבאי הכרתי את אסתר כהן, היא היתה חיילת בחיל השריון. נישאנו בשנת 1971, בתל אביב באולמי שושנים. נולדו לנו ארבעה בנים ו- 12 נכדים שהם דור 11 בארץ. אתי נפטרה בשנת 2005.

אחי הבכור ואני היינו חברי "אגד" אחותי היתה שוטרת במשטרת ישראל.

ילדותי עברה עליי בתל–אביב ובזמנו משחקי הילדים היו: חמש אבנים, מחניים, קלאס ואיסוף חמציצים וקני סוכר…

אני מכיר את כל הארץ לאורכה ולרוחבה אוהב לטייל בארצנו היפה, באתרים היפים והחשובים גם במסגרת עבודתי כנהג. בכל פעם שמישהו מהמשפחה צריך לדעת כיצד נוסעים לאן שהוא: סבא הוא הנווט המתבקש במשפחה!

אני פטריוט אמתי של מדינת ישראל: גאה במדינה בצה"ל ובדגל. חשובה לי מאוד הזהות העצמית, ההיסטוריה של עמנו, היהדות והמסורת, חגי ישראל, הטבע והנוף של ארץ ישראל. אני אוהב מאוד לטייל, אוהב לעסוק בספורט, אוהב מוזיקה ובמיוחד את הזמר: יהורם גאון ששיריו מלווים אותי לאורך השנים.

יש לי פתגמים רבים לדוגמה: מעץ דובדבן לא צומח סברס: כלומר לא יכול להיות כי מישהו במשפחה יהיה שונה ממנו והכוונה היא לאדם איכותי בערכיו. דם זה לא מים: חשיבות המשפחה לעזרה הדדית ואכפתיות. הפרה רוצה לתת חלב יותר החקלאי רוצה לחלוב: במקרה זה לי חשוב מאוד להגיע למפגשים של קשר הרב דורי יותר אפילו מאתנו הילדים.

תמונה 7
בני המשפחה הנפלאה שלי
תמונה 8
משפחתי מטיילת בארץ ישראל

יש לי עקרונות של כבוד למשפחה ולהורים במיוחד, חברות אמת ואהבת האדם באשר הוא, ערכים של ספורט ומשמעת עצמית. הייתי מנהל חדר כושר בקאנטרי קלאב בהרצליה כ25 שנה. היום אני פנסיונר מטייל בארץ ובעולם, ומבלה עם הנכדים והנכדות. חשוב לי להעביר את הערכים החשובים של ההיסטוריה של המשפחה בארץ , להבהיר את חשיבות השורשים העמוקים שלנו בארץ, לאחל את הטוב ביותר ולהבהיר את חשיבות אהבת האדם והחובה והצורך לכבד כל אחד ואחד .

 

 

הזוית האישית

אורי: חשוב לי להעביר את ההיסטוריה של המשפחה בארץ לאחל את הטוב ביותר ולהבהיר את חשיבות אהבת האדם והחובה והצורך לכבד כל אחד ואחד.

אגם: חשוב לי לאחל לסבי היקר בריאות איתנה, אריכות ימים והמון המון אושר והגשמה עצמית. סבא- אני, אגם, אוהבת אותך מאוד מאוד !!!

מילון

פטריוט
נאמן לחולדת אוהב את המדינה

ציטוטים

”דם זה לא מים: חשיבות המשפחה לעזרה הדדית ואכפתיות “

הקשר הרב דורי