מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של רינה בהקמת המדינה

הקבוצה של רינה יצחקי
סיום בי"ס עממי חביב ראשל"צ
חייה של רינה יצחקי בתקופת ההקמה של מדינת ישראל היו מלאים בפעילות חלוציות.
תולדות חיים
רינה יצחקי נולדה בארץ ישראל בשנת 1932 ב' באב בראשון לציון ,נכדה לאשר לוין  ממיסדי המושבה.
אביה נולד בראשון לציון ואמה עלתה מפולין. אביה היה איש הגנה והיה אחראי על הנוטרים. הוא היה מעורב בחיי המושבה, פעיל מאוד ומוכר.
אמה התנדבה בוועד-למען החייל והיתה ממקימות ויצ"ו במושבה.
היה לה  אח אחד שנפטר בגיל 42. החיים בביתה היו מלאים ותרבותיים :"קיבלתי המון תשומת לב וחום מההורים".  רינה סיימה את בית הספר "חביב "-בית הספר העברי הראשון.
תרומתה לחברה
רינה יצחקי פעלה בתנועת "מכבי הצעיר "- כחניכה , מדריכה ומפקדת שכבה, היו המון פעולות ספורטיביות חברתיות וריקודי עם. במלחמת השחרור רינה שרתה בחיל האספקה ולאחר שחרורה עבדה באפוטרופוס לנכסי נפקדים, שם הכירה את בעלה ארנון יצחקי שעבד כמפקח על פרדסי הנפקדים באזורי רמלה, לוד והסביבה.
 משפחת יצחקי
ארנון יצחקי נולד בשנת 1927 בבאר יעקב נכדו של הרב יעקב יצחקי שרכש את אדמות המושבה . הוריו של ארנון, יצחק ואסתר יצחקי  היו ממייסדי המושבה. ארנון גדל בבית חקלאי  יחד עם אחיו ואחותו  וכולם גדלו יחד .  במלחמת השחרור ארנון שימש כמפקד יחידה שהשתתפה בכיבוש  "מפקדת חסן סלמה ",  רמלה ולוד.
 המעברה
בסיום המלחמה הוקמה מעברה גדולה בבאר יעקב. בתנאים קשים ביותר גידלו ילדים שגדלו ופרחו ללא כל האפשריות שהיו לילדי המקום-שגם הם היו מעטות ביותר. חלק מאנשי המעברה מצאו מקום עבודה במושבה.
 
רינה מקווה שהדורות הבאים ילמדו על חוויות שעבר הנוער לפני הקמת הטכנולוגיה המתקדמת של היום וידע להעריך את השפע הקיים לעומת החוסר בזמנו.
לדברי רינה, בגלל החוסר שהיה בעבר, הדור הקודם יודע להעריך כל אדם ודבר.

מילון

אפוטרופוס לנכסי נפקדים
חברה שלקחה אחריות על נכסי הנפקדים

ציטוטים

”הקשבה ,אחריות, שמירת מסורת ושיתוף פעולה עם האחר.“

הקשר הרב דורי