מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ליליאנה עולה מארגנטינה

כאן אני עם סבתי בתכנית הקשר הרב דורי
במפגש תכנית בבית ספר
העלייה מארגנטינה

שלום, שמי ניצן והשנה אנו לוקחים חלק בתכנית הקשר הרב דורי במסגרת זו תועד הועלה סיפור העלייה של סבתי מארגנטינה, כפי שסבתא ליליאנה מספרת:

"שמי ליליאנה לב וכיום ולאחר הנישואים שם משפחתי הוא רז. נולדתי בואנוס איירס שבארגנטינה בשנת 1949 להורים שבאו מפולין לפני תקופת שואה, הבית היה יהודי ציוני, אבי היה מנהל בית ספר יהודי ואמי הייתה עקרת בית.

למדתי בשעות הבוקר בבית ספר ציבורי ואחר הצהריים בבית ספר יומי יהודי שם למדתי על היהודים וישראל בפרט. לאחר סיום שנה ראשונה של לימודי הוראה בארגנטינה ניתנה לי ההזדמנות לסיים את הלימודים בישראל בסמינר למורים לגולה שנמצא בירושלים.

בשנתי בסמינר נהנתי מאוד מכיוון שלמדנו, טיילנו, הכרנו את המדינה וגם התנדבנו בקיבוץ עין דור לקטיף של אגסים. בנוסף הייתה לי אחות נשואה עם ילדים שעלתה לישראל בשנת 1965 וגרה ברמת גן והיא הייתה מגיעה לירושלים לבקר אותי וגם איתה טיילתי.

לקראת סוף שנת הלימודים הכרתי את יהודה כיום בעלי (סבא של ניצן) והייתה לי התלבטות האם לחזור לארגנטינה שם הייתה לי משרה מובטחת להיות מורה או להישאר בארץ אצל אחותי ולהתחיל הכל מהתחלה. בסוף החלטתי להישאר בארץ.

לצערי לימודיי לא התקבלו במלואם במשרד החינוך והייתי צריכה לעשות השלמת לימודים השלמות הלימודים ערכו כחצי שנה בתנאי פנימייה. התחלתי לעבוד בחברה של חלקי חילוף למכוניות ואחד המנהלים לימד אותי הנהלת חשבונות בהמשך התמקצעתי בהנהלת חשבונות.

כשעברתי לראשון לציון, התפטרתי מעבודתי מאחר והייתי בהריון והיה לי ילד אחד והנסיעה לתל אביב הייתה לי קשה. לאחר הלידה הוצעה לי עבודה כמזכירת בית ספר יסודי ובו עבדתי תשע שנים.

הוריי עלו לארץ בשנת 1977בשנה זו נולדה גם בתי הצעירה. לקחתי פסק זמן מהעבודה של כחמש שנים. בהמשך התקבלתי להיות מזכירה ראשית של בית ספר גדול ובמקום עבודה זה עבדתי עד יציאתי לגמלאות.

כיום אני סבתא לשמונה נכדים.

הזוית האישית

מאוד נהנו משיתוף הפעולה בינינו והיה מאוד כיף להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

עין דור
עֵין דּוֹר הוא קיבוץ במזרח בקעת כסולות, במורדות הגליל התחתון, כ-10 ק"מ צפונית מזרחית לעפולה, בתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק יזרעאל. הקיבוץ הוקם בשנת 1947 על ידי חניכי תנועת הנוער השומר הצעיר מגרמניה, הונגריה, ארצות הברית ותושבי הארץ, אליהם הצטרפו בשנות ה-50 עולים מדרום אמריקה. הוא משתייך לתנועה הקיבוצית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ביתנו היה בית ציוני.“

הקשר הרב דורי