מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא בתיה מספרת על השירות הצבאי

תמונה משותפת
סמל חיל השיריון
צעדת שלושת הימים - צעדת ירושלים - יצאנו לצעדה בגאוה גדולה

סבתא, פורת בתיה מספרת על השירות הצבאי שלה.

התגייסתי לצבא הגנה לישראל בתאריך 24.2.70. בחורה צעירה עם מוטיבציה ורצון לתרום. ביום הראשון ההתכנסות הייתה בלשכת הגיוס בירושלים ומשם נסענו לבסיס תל-השומר.

 

קיבלנו מדים וציוד ונלקחנו משם למחנה צריפין לטירונות, הטירונות נמשכה כחודש וחצי. מדי בוקר ההשקמה היתה בשעה 05.30 . יש לזכור שזו הייתה עונת החורף, גשמים ורוחות, אבל לא קבלנו שום הקלות.

במסגרת הטירונות יצאנו לשבוע אימונים בפלמחים וגם לשבועיים שירות לאומי בקיבוץ בצפון הארץ לקיבוץ תל-יוסף שם עזרנו בעיקר בחקלאות.

בסיום הטירונות שובצנו לתפקידים בתחילה שובצתי לחיל כללי, בבית החייל בירושלים, אך ביקשתי העברה ונשלחתי לשרת בחיל השיריון. הועברתי לבסיס בקסטינה בדרום הארץ. כירושלמית זה נראה לי רחוק מאד לא לשכוח שהשרות הציבורי היה לעתים רחוקות יותר במהלך היום לא כמו היום.

שרתתי בבסיס גייסות שריון, בשלישות הראשית כמזכירה, במהלך השירות הוכחתי מוסר עבודה גבוה והיחסים עם המפקדים היו טובים כל מטלה ביצעתי על הצד הטוב ביותר ולכן אפשרו לי מדי פעם לרדת לסיני לבסיסים (מיתלה, טסה, רפידים) להיכרות עם השטח.

 צעדת שלושת הימים – צעדת ירושלים

במהלך השרות חוויתי חוויה מדהימה. נבחרתי להשתתף במחנה אימונים בכפר הנופש באשקלון כחלק מקבוצה של חיילים וחיילות מחיל השיריון שייצגו את החייל בצעדת 3 הימים (אז צעדה שהתקיימה מדי שנה) האימונים היו קשים, הליכה בחולות על חוף הים שעות על גבי שעות. אימוני ספורט. החודש עבר מהר ויצאנו לצעדה בגאוה גדולה. הלינה היתה באוהלים  בבית אל ליד ירושלים בגאווה גדולה.

במהלך השירות התקופה לא הייתה קלה הייתה מלחמת ההתשה שנמשכה עד אוגוסט 1970 ומדי פעם הקפיצו אותנו ל"כוננות".הזמן רץ ועבר מהר וכבר עמדתי לפני שיחרור מצה"ל התלבטתי מאוד כי ניתנה לי אפשרות להישאר בצבא קבע אבל העדפתי להשתחרר. ראיתי את עצמי פונה לכיוון חינוך ילדים ועוד לפני שהוכשרתי הציעו לי לעבוד בהוראה בתיכון באר טוביה ששם עסקתי בהוראה במשך 43 שנה.

 העשרה

צעדת שלושת הימים – צעדת ירושלים: "צעדת ירושלים היא תהלוכה מסורתית המתקיימת בעיר ירושלים מדי שנה בחול המועד של חג סוכות. בשנותיה הראשונות אורגנה הצעדה על ידי צה"ל ונודעה בשם "צעדת ארבעת הימים" ובהמשך "צעדת שלושת הימים" והייתה אירוע מרכזי ומתוקשר בישראל".

מלחמת ההתשה: "מלחמה שהחלה ב 9 במרץ 1969 בין ישראל לבין מצרים ונמשכה עד ה 7 באוגוסט 1970 ועד שבו הסכימו הצדדים על הפסקת אש שנכנסה לתוקף למחרת. מצרים ניסתה לקיים מלחמת התשה כנגד כוחות צה"ל על ידי הפגזות חוזרות של המוצבים לאורך תעלת סואץ.

 תשע"ו

מילון

צעדת שלושת הימים - צעדת ירושלים
צעדת ירושלים היא תהלוכה מסורתית המתקיימת בעיר ירושלים מדי שנה בחול המועד של חג סוכות. בשנותיה הראשונות אורגנה הצעדה על ידי צה"ל ונודעה בשם "צעדת ארבעת הימים" ובהמשך "צעדת שלושת הימים" והייתה אירוע מרכזי ומתוקשר בישראל.

מלחמת ההתשה
מלחמה שהחלה ב 9 במרץ 1969 בין ישראל לבין מצרים ונמשכה עד ה 7 באוגוסט 1970 ועד שבו הסכימו הצדדים על הפסקת אש שנכנסה לתוקף למחרת. מצרים ניסתה לקיים מלחמת התשה כנגד כוחות צה"ל על ידי הפגזות חוזרות של המוצבים לאורך תעלת סואץ.

טירונות
בסיס תרגול והכשרה לקראת השירות הצבאי

ציטוטים

”"בחורה צעירה עם מוטיבציה ורצון לתרום במהלך השרות"“

הקשר הרב דורי