מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אלרט

סבתא ארלט וסבא דני ביחד
בן דודי אורי עם ארלט סבתי ועזרא דודי
סבתא ארלט על עלייתה לארץ

סבתא שלי עלתה לישראל בשנת 1952. היא הייתה בת 8 ועלו לישראל כי מדינת ישראל קמה והיו התנכלויות מהערבים בעיראק. כל המשפחה והחברים באו איתם והם עלו לארץ במטוס של הסוכנות היהודית ששלחה ישראל. הם היו צריכים להשאיר את כל הרכוש שלהם בעראק ואסור היה להביא איתם שום דבר שהיה שווה כסף.

המשפחה של סבתא הגיע למעברה בפתח תקווה. הם גרו בבית קטן עם שני חדרים. סבתא הלכה לבית הספר ושם לימדו אותה ואת האחים שלה עברית ומקצועות אחרים. המדינה מאוד עזרה לסבתא ולמשפחה שלה להתאקלם בישראל. סבא של סבתא, אליהו, גם רצה להגיע לישראל אבל הוא היה מבוגר מדי. שבוע לפני שעלו לישראל הוא נרצח על ידי ערבי שדחף אותו מהאוטובוס בזמן נסיעה. בגלל שמדינת ישראל קמה הערבים היו מתנכלים באופן קבוע ליהודים בעיראק ופוגעים בהם. סבא של סבתא היה אחד מההרוגים. הוא קבור עד היום בבגדד וסבתא הייתה מאוד קשורה אליו, ועצובה שהוא לא הספיק לעלות איתם לישראל. בזמן הקמת המדינה סבתא הייתה קטנה מדי והיא לא זוכרת את זה, אבל היא עוד גרה בבגדד אז.

סבתא ארלט עם משפחתה

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא ארלט השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי נכדתה דניאל. התכנית נערכה בחטיבת הביניים ע״ש בן גוריון, פתח תקוה, התשע״ט.

מילון

הסוכנות היהודית
הסוכנות היהודית לארץ ישראל, הידועה בשמה המקוצר הסוכנות היהודית, היא ארגון יהודי כלל עולמי שמרכזו בישראל. לסוכנות היהודית ישנה שותפות אסטרטגית עם ממשלת ישראל ומעמדה החוקי והציבורי ייחודי ומעוגן ב"חוק המעמד" שהתקבל ב-1950. הסוכנות פועלת מכספי תרומות ובשותפות עם תורמים מרחבי העולם ומישראל. משרדה הראשי של הסוכנות היהודית שוכן בבית המוסדות הלאומיים בירושלים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”להשקיע בלימודים“

”בגלל שמדינת ישראל קמה הערבים היו מתנכלים באופן קבוע ליהודים בעיראק, סבא של סבתא היה אחד מההרוגים“

הקשר הרב דורי