מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבי הוא בן למשפחה שקיימת תשע דורות בישראל

עמית ואבנר
אבנר בטיילת של תל אביב בגיל 21
תקופת ילדותי בשנות ה-60 דרך שנות ה-70 ובגרותי בשנות ה-2000

סבי הוא בן למשפחה שקיימת תשע דורות בישראל. הדור הראשון שהגיע לישראל מרוסיה השתכן בירושלים בבית ישראל. הסבא רבא שלי היה הראשון מהמשפחה שעזב את ירושלים והגיע לתל אביב בשנות ה-30 ופתח מוסך לאופנועים. בתקופה ההיא היה אפשר לנסוע ללבנון וסבא רבא שלי נסע לביירות והכיר את סבתא רבתא שלי והביא אותה לישראל. הם התחתנו בארץ ישראל וכך נולד סבא שלי.

כשסבא שלי היה בגיל חמש נסעו כל בני המשפחה לקפריסין לרגל עסקיו של סבא רבא שלי וסבי היה תקופה מסוימת בילדותו בקפריסין שם העביר 4.5 שנים מילדותו. לאחר מכן עלו לארץ וסבי הגיע לארץ לאחר השהות בקפריסין והתקבל לבית ספר עממי א.ד גורדון בסוף כיתה ג'. שם למד עד כיתה ח' ולאחר מכן עבר ללמוד בעירוני ד' הבית ספר לא היה מתחביבו של סבי והוא הפסיק ללמוד אחרי 10 שנות לימוד.

סבא בילה הרבה מזמנו הפנוי בסרטי בוקר זה היה התחביב הגדול ביותר שלו. בחופשות סבי היה עובד בהשכרת כסאות נוח בחוף מציצים בתל אביב, וגם במשלוחי פרחים לבתים בימי שישי. סבי התגייס לצבא בגיל 18 והיה בסיני בשארם א שך ואבו רודז לאחר שירותו הצבאי סבא עבד תקופה מסוימת בהדבקת טפטים ותקופה מסוימת כבוחן רכב במוסך שברולט. סבי פגש את סבתי שושי במועדון ריקודים בתל אביב כשסבי מאוד אהב לשמוע את המוסיקה של שנות ה-60 ואת מסיבות ריקודים שהיו בתקופה ההיא מדי יום שישי.

סבי התחתן עם סבתי שושי כשהיא הייתה בצבא עדיין חיילת וכבר בהיותה בת 20 הייתה אמא לילדה שהיא דודתי כשקוראים לה בולי, ובולי זה על שם ברוריה שהייתה אמא של סבתי לאחר שנתיים נולד אבי דני שהוא הבן השני למשפחה והם גרו ברמת גן כיוון שבתל אביב היה מאוד יקר לקנות דירה. סבי התחיל להתעסק בעסקי היהלומים ומשנת 1978 היה חבר בורסת היהלומים עד עצם היום הזה.

אבי דני נכנס לעסקי המשפחה בשנת 1997 ועד היום הם עובדים יחד בעסק המשפחתי. סבתי נפטרה כשהייתה בגיל 56 זה היה אבל גדול במשפחה ומשבר אישי מאוד גדול במשפחה. סבתי הייתה מאוד דומיננטית במשפחה וידעה לרכז את המשפחה ולאחד אותה. אני אישית (עמית) מאוד אהבתי את סבתא להתארח אצלה וזוכרת את המטעמים שהייתה עושה כשהייתי אצלה בבית סבתי הכינה  לביבות, קציצות, עוף עם קוקה קולה בקיצור אוכל ביתי והייתה אישה מאוד אכפתית וחמה. לאחרונה סבי בקשר עם בת זוג בשם נטשה (טאשה, טשי) שכל הנכדים מאוד אוהבים אותה. בין תחביביו הגדולים של סבי זה הים שמתברר שזה גם תחביבה של נטשה ושניהם מבלים המון בים ואני מאוד נהנית להיות בחברתם.

הזוית האישית

היה מאוד כיף להיות בתוכנית הזאת כי למדנו המון דברים חדשים אחד על השני. אנחנו ממליצים לכולם להשתתף בתוכנית הזאת גם.

מילון

שנות השישים
וויב של סבא בשנות השישים והשבעים

ציטוטים

”סבא רבא נסע לבירות שבלבנון ושם הכיר את סבתא רבתא“

הקשר הרב דורי