מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא רפי שכל חייו עסק בבטיחות

סבא רפי עם יונתן וחברו רועי
סבא רפי בילדותו
סבא רפי עבד כל חייו בתחום הבטיחות בתעבורה, תפקיד הטומן בחובו אחריות גדולה.
ההורים של רפי נולדו בארץ והם גרו בשכונת נחלאות בירושלים ליד שוק מחנה יהודה. סבא רבא אברהם עבד בלשכת גיוס בירושלים והוא התחתן עם שולמית. האבא של סבא רבא אברהם נולד בסוריה בעיר חלב, ושולמית נולדה בירושלים בעיר העתיקה. יוסף אבא של סבתא רבא שולמית נולד בעיראק ולפרנסתו יצר בבית מטאטאים מכל הסוגים והיה מוכר אותם כשהוא נושא את המטאטאים על גבו מסתובב בעיר.
האימא של שולמית נולדה בירושלים. לאחר שההורים של סבא רפי עברו מנחלאות לשכונת קריית יובל נולד סבא רפי בבית חולים שערי צדק בירושלים. סבא רפי למד בירושלים, התגייס לצבא שם היה נהג של אלוף משנה בקריה המשיך לשרת בצבע קבע והיה סגן קצין רכב. חמישה חודשים לפני גמר השירות הסדיר הכיר את סבתא יפה בבסיס שדה דב ולאחר מכן הם התחתנו ונולדו להם תאומים יוסי וגלית ולאחר מכן יוגב.
תמונה 1
סבא רפי עבד 22 שנה באגד ובזמן העבודה גם למד להיות קצין בטיחות בתעבורה, עשה הסבה מקצועית, עזב את אגד והתחיל לעבוד כקצין בטיחות בתעבורה שזה מקצוע אחראי מאוד בו הוא אחראי על הנהגים והרכבים מבחינת הבטיחות שלהם ודואג לנהגים שינהגו ויעבדו בצורה הכי בטוחה כדי שיחזרו הביתה בשלום.
כיום, סבא רפי מתנדב בשעות הפנאי במשטרת התנועה הארצית.
ההורים של סבתא יפה נולדו במרוקו בקזבלנקה. הם גרו ברחובות האבא של יפה היה רב וגם הייתה לו חנות ירקות. האימא הייתה עוזרת בחנות והייתה עקרת בית. כעבור מספר שנים סבא רפי וסבתא יפה עברו לאשדוד ושם אבא שלי יוסי למד בתיכון  ולאחר מכן למד בעתודה האקדמית הנדסה כימית באוניברסיטת בן גוריון בב"ש. במקביל ללימודיו החל לעבוד בחברת השמירה שם הכיר את אמא שלי עדי. הם התחתנו ואני, יונתן, נולדתי. אחרי נולדו אחותי ואחי.

מילון

נחלאות
שכונה בירושלים בסמוך לשוק מחנה יהודה. נחלאות כינוי לגוש של 32 שכונות ותיקות בלב ירושלים, רוב השכונות מרוכזות בין הרחובות אגריפס ובצלאל.

ציטוטים

”" אחרי כל יום עבודה ונהיגה - לחזור הביתה בשלום"“

הקשר הרב דורי