מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא פורץ דרך

אני וסבא אליהו במהלך הנסיעה למוזיאון בית התפוצות. לפני כחודש
סבא אליהו נרגש, שמח ומאושר ביום חתונתו
סיפור חייו של סבי - אליהו

סיפור של סבי :

נולדתי בחיפה בשנת 1944 למשפחה וותיקה שהתגוררה בחיפה. את ילדותי העברתי בחיפה  עד שנת 1955. . מצד  סבתי, יש לנו קשר משפחתי עם משפחת זינאתי  מפקיעין  שכאמור לא יצאה לגלות.  גם מצד סבי, המשפחה הייתה יהודית שלא יצאה לגלות.

כמובן שחוויתי כילד את הקמת המדינה ומלחמת השחרור בעיקבותיה. אני זוכר שפינו אותנו מהבית מכיוון שגרנו בשכונת התפר בין היהודים לערבים.

בשנת 1955 נקרא אבי להקים יישוב בחבל לכיש, הוא היה ממקימי הישוב שדה משה.

את נערותי העברתי במושב כחקלאי. החיים לא היו קלים, המעבר מבית מסודר בחיפה ליישוב שלא היה בו חשמל או תנאים קלים למחייה. את לימודיי סיימתי בבית ספר מקצועי בקריית גת.

בשנת 1963 התגייסתי לצבא, ליחידה קרבית, חיל ההנדסה, ושם העברתי קורסי פיקוד. לאחר שחרורי, עוד לא התאזרחתי וכבר גוייסתי למלחמת ששת הימים ובה השתתפתי כלוחם בסיני בגזרת אום כתף.

בשנת 1968 התחתנתי עם רעייתי זהורית. היא הגיעה עם הוריה  לקריית גת בשנת 1956 עם שבע עשרה המשפחות הראשונות בקריית גת. לאחר נישואי עברתי לגור בקריית גת ומאז לא עזבתי את המקום.

מקום עבודתי הראשון היה מפעל מתמור ולאחר 20 שנות עבודה במפעל זה עברתי לנהל מפעל לטקסטיל בשדרות. כיום אני עובד ברשת עמל שזכתה במכרז הקוראים לנהיגה נכונה, אני מנהל מחוז דרום וירושלים.

בשנות נישואי נולדו לי 4 ילדים, כולם נשואים ובעלי השכלה גבוהה.

כמו כן עלי לציין שבתקופה בה אני חי הספקתי להשתתף ב 4 מלחמות כחייל קרבי: מלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, ומלחמת לבנון הראשונה.

אני סב ל 6 נכדים  ושתיים מהם משרתות בצה"ל.

למרות כל הקשיים טוב לנו שיש לעם ישראל מדינה והזכות לחיות במדינה משלנו.

 

מילון

קו התפר
בין לבין, בין שני מקומות - בין השכונה הערבית לשכונה היהודית

ציטוטים

”"כל עוד אנו עומדים על הרגליים ברוך ה'".“

הקשר הרב דורי