מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא טולה

סבא וסבתא בהצגה
סבא וסבתא באירוע בצעירותם
בית הוריו של סבא טולה

בית הוריי

שמי טולה, נולדתי באוקראינה בשנת 1939. להוריי קראו אברהם ושרה ולאחיי יוסף וולדימיר.  כשנולדתי לא עשו לי ברית מילה וגם לא בר מצווה כשגדלתי. כילדים שיחקנו רק במשחקי מלחמה ושחמט, היו לי המון חברים וכולם גרו איתי באותו בניין. אנחנו גרנו בקומה השנייה והלכנו לבית הספר שלא היה לו שם אלא מספר. מספר בתי הספר שלי היה: 136,21,54,91.

הורי נפגשו בחג שבו אנשים אספו אנשים לחגוג חגים, ואז הם נפגשו בהזדמנות זו. הוריי עבדו לפרנסתם: אימא הכינה תרופות ואבא עבד במפעל.  כשפרצה מלחמת העולם השניה הוריי נסעו לארץ אחרת – טג׳יקיסטן – ושם גרנו עד שעליתי לארץ ישראל בשנת 1991, בתחילה עברתי לאור עקיבא ואחר כך עברתי לנתניה. לא שירתי בצבא כי לא היה גיוס לצבא, וכשעליתי לארץ היה כבר מאוחר.

סבא וסבתא באירוע בצעירותם

תמונה 1

הזוית האישית

טולה סבישצוב השתתף בתכנית הקשר הרב דורי ותועד על ידי נכדו דויד. התכנית נערכה בבית הספר בגין בנתניה, התשע״ט.

מילון

טג'יקיסטן
רפובליקת טג'יקיסטן היא מדינה השוכנת בחלק המרכזי של אסיה. בעברה הייתה חלק מברית המועצות והפכה למדינה עצמאית ב-9 בספטמבר 1991. המדינה גובלת עם אפגניסטן בדרום, הרפובליקה העממית של סין במזרח, קירגיזסטן בצפון ואוזבקיסטן במערב ובצפון. (ויקיפדיה)

שמחט
שחמט הוא ענף ספורט ומשחק לוח אסטרטגי המיועד לשני שחקנים. זהו אחד מהמשחקים השכיחים והמורכבים ביותר הקיימים בתרבות האנושית. הניצחון במשחק מושג, כאשר אחד המלכים מאוים, במצב שבו הוא אינו יכול לעצור את האיום נגדו או להימלט ממנו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כילדים שיחקנו רק במשחקי מלחמה ושחמט, היו לי המון חברים“

הקשר הרב דורי