מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא דייב

סבא ואני
סבא דייב בצעירותו
שם משפחה לא ידוע

לסבא שלי קוראים דייב גולדשטיין, שזה קיצור של דוד. הוא נקרא על שם סבא שלו דניאל. שהיה ילד הכינוי היה גולדי, קיצור של גולדשטיין.

מקור השם גולדשטיין מתחיל עם הסבא רבא של סבי. כשהוא הגיע מרוסיה לארה"ב לא יכלו לקרוא את השם בדרכון שלו. הוא גם לא דיבר אנגלית. הפקיד ראה שהוא יהודי, אז החליט שהשם גולדשטיין יתאים לו.

סבא נולד בארה"ב ב- 31/03/1949. והוא הילד השני מתוך ארבעה אחים. הוא גדל בארה"ב בבית גדול עם דשא שהיה מגרש משחקים שלו והאחים שלו. הוא זוכר אירוע מיוחד  שאחותו של סבא נולדה מיד אחרי הבר מצווה שלו.

סבא מאוד אהב ספורט ובמיוחד כדורסל. הוא שיחק בנבחרת כדורסל של בית הספר. הוא גם זכה באליפות באולינג בגיל 10. בילדותו סבא שחק עם אחים שלו דוקים, קלאס, קפיצה בחבל, גולות. כל המשחקים מוכרים גם היום. "עכביש קטן" הוא שיר הילדות שהיה אהוב עליו, והוא שר אותו באנגלית לכל הנכדים.

סבא למד ב- .Franklin Avenue Elementary School. הוא זוכר בעיקר את ההפסקות ומשחקי ספורט בחצר. בתיכון אהב במיוחד שיעורי כימיה בהם ביצעו ניסויים רבים.באוניברסיטה למד מתמטיקה ופסיכולוגיה ומאוד נהנה מאווירת חיי הקמפוס.

הוא עבד כגנן בחופש הגדול בשנות התיכון. אחר כך למד יבוא ורכש תוך כדי עבודה, והמשיך בתחום לכל החיים.

סבא דייב עלה לארץ בשנת 1971 יחד עם משפחתו, כשהייה בן 22.

תמונה 1
תעודת עלייה של סבא

 

בתחילה, המשפחה נשלחה למעון עולים בלוד ואחר כך, סבא עבר לאולפן עברית בקיבוץ עין שמר.

סבא וסבתא הכירו במקום עבודה בשנת 1973 כאשר סבא היה בן 24 וסבתא בת 18. הם התחתנו כעבור פחות משנה ברבנות בתל אביב. הבן הבכור נולד כעבור שנה והבת לאחר 3 שנים.

תמונה 2
סבא וסבתא בחתונתם 

 

לסבא וסבתא בן אחד ובת אחת. יש להם גם 6 נכדים – לבן, 3 בנים, ולבת 3 בנות. אנחנו מבקרים הרבה – ולפחות פעם בשבועיים נפגשים לארוחת שישי.

אין אצל סבא שלי מנהגים מיוחדים הקשורים לחגים. הוא גדל בבית לא דתי בחו"ל. הוא הכי אוהב את חג החנוכה כי הוא וסבתא קונים מתנות לכל הנכדים.

סבא יצא להרבה טיולים בחו"ל, הרוב לנופש וגם לבקר משפחה בארה"ב. הטיול הכי משמעותי היה להודו – טיול שורשים עם סבתא.

לסבא אין סדר יום קבוע. סבתא שלי עכשיו יצאה לגמלאות והם מתרגלים לחיים חדשים.

 

הזוית האישית

דייב: הכרתי נכדה רצינית שאוהבת ללמוד. מאחל למאיה להמשיך להנות מן החיים.

מאיה:אני ממש נהניתי עם סבא, כי למדתי על סבא מלא דברים שלא ידעתי ומקווה שהמשפחה תמשיך את הקשר רב דורי.

מילון

גולדי
שם קיצור לגולדשטיין

ציטוטים

”"הפקיד ראה שהוא יהודי, אז החליט שהשם גולדשטיין יתאים לו".“

הקשר הרב דורי