מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא גיורא יו"ר הארגון העולמי לרופאי משפחה

עושים שטויות בחצר בית הספר
רגע לפני צבא, גיל אחרון בלי זקן גיל 15
סבא גיורא

נולדתי בשנת קום המדינה להורי ילידי הארץ אבי יעקוב ברחובות ואמי יעל בגן שמואל.

את ילדותי עברתי בחיפה בבי"ס אילנות ובתיכון חוגים. בי"ס שכן צמוד לבית החולים הפרטי אלישע שם אבי היה המנכ"ל ואמי טכנאית רנטגן ראשית.

אני בגיל 15

תמונה 1

בשנת 1967 התגייסתי לשריון והשתתפתי במלחמת ששת הימים בהמשך שירתי כמפקד ומדריך בקורס מפקדי טנקים. לקראת שחרורי החלטתי ללמוד רפואה. התחלתי ללמוד באיטליה בבולוניה ב – 1969 והיינו 1100 סטודנטים ישראלים להם שמשתי יו"ר.

בשנת 1972 התקבלתי לשנה רביעית בטכניון שם סיימתי את פרק לימודי. בשנת 1973 שירתי במילואים במלחמת יום כיפור.

עם סיום לימודי הרפואה בחרתי להתמחות ברפואת משפחה, במסגרות אלה סייעתי לפתח רפואת משפחה במזרח אירופה ובסין. עם חזרתי לארץ עבדתי בקופת חולים עד לפרשתי כמנהל סיכונים משפחה ושמשתי כרופא תושב בקיבוץ דליה וכן בדליית אל כרמל, בהמשך כרופא תושב בנהלל ומייסד מרפאת ההוראה לרפואת משפחה ברוממה חיפה.

במקביל נבחרתי ליושב ראש איגוד רופאי משפחה בישראל, זו לצד סיוע לאבי כמנהל רפואי באלישע. בשנת 1989 יזמתי והבאנו את הכינוס העולמי של רופאי המשפחה לירושלים.

בשנת 1992 הוזמנתי לשמש פרופסור לרפואת משפחה בקנדה ונבחרתי ליושב ראש הארגון העולמי של רופאי משפחה. משם הוזמנתי לעבוד בארגון הבריאות העולמי. בשנת 1996 פגשתי את המלכה אליזבת בתור יו"ר הארגון העולמי לרופאי משפחה ונשקתי לה את היד.

הזוית האישית

שי אזולאי ורוני אלמגור: נהננו מאוד עם סבא גיורא ולמדנו המון ובו זמנית לימדנו גם אותו. למדנו על חייו ועל החיים פעם ולדעתנו אין יותר כיף מזה.

מילון

גן שמואל
גַּן שְׁמוּאֵל הוא קיבוץ מזרם הקיבוץ הארצי השוכן במחוז חיפה מזרחית לחדרה ושייך למועצה אזורית מנשה. הקיבוץ נקרא על שם הרב שמואל מוהליבר ממבשרי הציונות. ויקיפדיה

ציטוטים

”"אין מספיק אוכל אז תואכלו לאט"“

הקשר הרב דורי