מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעיראק לישראל

גדליה עזרא
מפגש קבוצתי
אפליה אנטישמית

התלמידות רינת ותהילה משתתפות השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם האזרחים הותיקים ב"מרכז יום לקשיש" שבישוב אבן שמואל. והן מביאות את סיפורו של גדליה.

גדליה מספר:

"גדלתי בעיראק, סביבת המגורים שלנו הייתה טובה, כשהייתי בעיראק התייחסו אלינו באופן שונה בגלל שאנחנו יהודים. לא היה לנו חשמל, במקום לבשל בסירים בישלנו על הקרשים. המקום שהיה האהוב עליי לטייל היה בהרים. במהלך השנה לא היו מזגנים, אז כדי להתחמם או להתקרר היה לנו אח.

עלייה לישראל

רצינו לעלות לארץ כדי להיות בארץ שלנו, בארץ הקודש עליתי לארץ עם אחי ואמי בשנת 1950. הדרך לישראל הייתה ארוכה טסנו לקפריסין ומקפריסין  לישראל. כשירדנו מהמטוסים הגענו ישר לקריית שמונה שהייתה עיר שוממה ולא היה בה שום דבר. שם התחלנו לעבוד בחקלאות, עבדנו קשה כדי להפריח את השממה וברוך השם הקמנו יישובים ושתלנו והצלחנו להקים את המדינה.

כשהייתי בגיל 18 התגייסתי לצבא, נראיתי  בוגר ומבוגר מגילי ובצבא חשבו שאני כבן 20.

השנה אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי. מגיעים התלמידים מבית ספר אבן שמואל לבקר אותנו ולעשות איתנו פעילויות. המפגשים עם הבנות היו נעימים שמחתי שביקרו אותנו והתעניינו בעברנו, דוגמא לתמונה מאחד המפגשים:

תמונה 1

קליפ מעורבות בקהילה הקשר רב דורי – "מרכז יום לקשיש" שבישוב אבן שמואל

הזוית האישית

נהננו מאוד להגיע כל שבוע ולשמוע את ספורי העבר כיצד התפתחו המקומות בארץ יצרנו קשר טוב עם האזרחים הוותיקים ואנחנו רוצות להודות לגדליה שהנעים לנו בסיפורו

מילון

"יגעת ומצאת תאמין"
מי שטורח ומתאמץ, ישיג את מבוקשו. (ויקימילון) מקור :ר' יצחק מסכת מגילה

ציטוטים

”"אין דבר העומד בפני הרצון"“

הקשר הרב דורי