מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מחנה Artek לילדים מצטייניים ברוסיה

מיקום מחנה Artek
אצטדיון של Artek
הילדות המאושרת שלי

כשהייתי בת 12 השתתפתי במכרז של ילדים מצטיינים בלימודים וקיבלתי פרס לנסוע למחנה בינלאומי בים השחור שברוסיה בשם ארטק.

ארטק הוא כפר נופש והעשרה לילדים מחוננים. הכפר הוא מרכז בינלאומי, הגדול בעולם, הממוקם על שפת הים השחור בחצי האי קרים שנמצא בשליטת רוסיה. לארטק מתקבלים ילדים מכל העולם ילדים בגילאי 7-17, בעלי הישגים גבוהים בתחומים שונים: מדע, ספרות, אמנות, מוזיקה, ספורט, חשבון וכדומה.

מהמשלחת של העיר שבה גרתי, הייתי לבד והייתי צריכה ללמוד להסתגל לסביבה. זאת הייתה הפעם הראשונה שנחשפתי לשפה אנגלית והתחברתי עם ילדים מארצות זרות.

במחנה הקבוצות של הבוגרים היו אחראיות על הקבוצות הצעירות והיו מארגנות להם פעילויות מרתקות יום יומיות כמו פסטיבלים עם אומנים שונים, קונצרטים, תחרויות ספורטיביות, טיולים באזור הנפלא של קרים, טיפוס על ההרים, שחייה עם שנורקלים בים, ישיבות ליד המדורה בלילות עם סיפורים אישיים של כל אחד.

אחת מהחוויות היתה תורנויות ליליות בתוך ספינה צבאית לשמירה על גבול הים השחור ועל גבולות המחנה, עם חיילים מחייל הים וממשמר הגבול עם כלי נשק אמתיים (קלצ'ניקוב).

במסגרת הפעילויות הייחודיות האלה, המטרה העיקרית הייתה לחבר בין ילדים מארצות שונות, תרבויות שונות. למדנו להכיר ילדים אחרים אשר שיתפו אותנו בחוויות מארץ מולדתם, במנהגים שלהם, בתרבות שלהם. היה זה מאד מרתק עבורי.

זאת חוויה מאד טובה ומשמעותית שלא אשכח.

 

הזוית האישית

רינה: המפגשים בקשר הרב דורי היו מרתקים ותרמו רבות לחיזוק הקשר שלי ושל מעיין נכדתי. שמחתי לקחת חלק בפרויקט המבורך הזה.

מעיין: היה לי מעניין לשמוע סיפורים מהעבר של סבתי והיה לי כייף להיפגש אתה בזמן הלימודים.

מילון

קלצ'ניקוב
כלי נשק

ציטוטים

”במחנה המטרה העיקרית הייתה לחבר בין ילדים מארצות שונות, תרבויות שונות.“

הקשר הרב דורי