מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מזל גדול

סבא עמנואל והילה בחצר בית הספר רעות
סבא עמנואל והילה בביקור בבית התפוצות
סיפורה של קסדה

קוראים לי הילה אני גרה במושב מאור, לומדת בבית הספר רעות במועצה אזורית מנשה בכיתה ה'. יש לי שישה אחים ואחיות (חלקם חורגים), נולדתי בשנת 2008 בקציר.

שמי עמנואל ואני סבא של הילה, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי הילה ומספר לה את סיפור חיי.

סבא מספר

"אני נולדתי ביום שפרצה מלחמת העולם השנייה בתאריך 1/9/1939 בישראל, בת"א. חברים של אבי ז"ל, יעצו לו לקרוא לבנו שנולד בשם עמנואל – הכוונה ברורה. גדלתי בירושלים, סיימתי תיכון וסמינר למורים ואח"כ התגייסתי לצה"ל. אח"כ למדתי פיזיותרפיה, ומאז ועד היום אני עובד במקצוע האהוב עלי מאוד.

מזל גדול

שירתי בצבא בשנים 1959 עד 1962. הייתי בצנחנים, בחיל הקשר. השתתפתי במלחמת ששת הימים, וגם במלחמת יום כיפור, במלחמה זו נפצעתי בחווה הסינית. בסביבתי נפלו שני פגזים, מהם נהרגו שני חיילים לידי ועוד שלושה חיילים נפצעו. לי היה מזל גדול – כי לא הורדתי את הקסדה מהראש, אחר כך ראיתי שהיה בה שקע גדול מרסיס שפגע בה. עם כל הרסיסים שפגעו בי בעיניים ובשאר הגוף יצאתי בנס ועל כך אני מודה לאלוהים. המשכתי בשירות הצבאי במילואים כרגיל.

הזוית האישית

סבא עמנואל: נהניתי מאוד מכל מפגש, בעיקר להיות עם נכדתי האהובה ולעשות אתה את עבודת התיעוד.

הילה: גם אני מאוד נהניתי מכל העבודה עם הסבא המהמם שלי. נהניתי לשמוע את הסיפורים המדהימים והמסקרנים. אני אוהבת אותו מאוד.

סבא עמנואל והילה בחצר בית הספר "רעות" באחד המפגשים של תכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

הקרב בחווה הסינית
הוא כינוי לרצף של קרבות בין כוחות שריון וחי"ר של צה"ל לכוחות משוריינים וממוכנים של הצבא המצרי שהתרחש במערב חצי האי סיני סמוך לתעלת סואץ ולאגם המר הגדול, בין 15 באוקטובר ל-18 באוקטובר 1973.

פיזיותרפיה
היא מקצוע בריאות העוסק באבחון, שיקום ומניעה של בעיות במערכת התנועה

ציטוטים

”לי היה מזל גדול – כי לא הורדתי את הקסדה מהראש“

הקשר הרב דורי