מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מורתי האהובה

תמונת סלפי שלי ושל סבא
תמונה של סבא מהצבא
התחלת החינוך בארץ ישראל

סבי, בני כהן,  נולד בתאריך 3 במרץ 1935, בעיר ווסלוי ברומניה. הוא נולד להורים ישראל ומינה כהן כילד שני במשפחה, מתוך שלושה ילדים. הוא למד בבית הספר "עשה טוב" בית ספר יהודי בעיר ווסלוי. בילדות היו משחקים מחבואים, תופסת, סוס חמור, ארץ עיר ועוד…

סבא כותב חיבור – סיפור עלייתו לארץ, בבית הספר

אחרי העלייה לארץ למד בבית ספר "עממי מרכז" ברחוב ציון בחיפה, בכיתה ו' בגיל 13. למורה המחנכת שלו קראו טורה זנגר והיא הקדישה תשומת לב לקליטתו  בכיתה וביקשה ממנו לכתוב את סיפור עלייתו לארץ.

הסיפור שסבי כתב, מאוד הרשים אותה והיא שמה את הסיפור בתערוכה של הסיפורים של ילדי הכיתה. סבא סיפר לי שהוא היה נוסע אליה בחופשות מלימודים והיא היתה נותנת לו עיסוקים משעשים וגם ארוחת צהריים ואז היה חוזר הביתה.

המנהל של בית הספר אמר לתלמידים לבקש מהמורה לספר את אחד מסיפוריה בהגנה, וזה רק הגביר את אהבתו למורה. המורה הייתה עוזרת לו ומייעצת לו בכל נושא שהוא פנה אליה ובכל הבעיות שהיו לו. סבי נקשר מאוד למורתו. הוא היה עד כדי כך קשור אליה, שבסוף יום הלימודים הוא היה מתגעגע למורה ומחכה ליום שלמחרת רק בשביל לשמוע את קולה. אחד דברים שהוא אהב אצלה היה כשהייתה מספרת סיפורים לילדי הכיתה.

בסיום לימודיו בבית הספר היא המליצה לו ללכת ללמוד בבית ספר מקצועי בסמ"ת שליד הטכניון.

סיפור האהבה של סבי למורתו הוא ממש סיפור – מורה לחיים!

תמונה משפחתית שלנו

תמונה 1

הזוית האישית

סבא בני כהן: היה נפלא ונהדר והזדמנות להנציח את סיפורי לנכדי.

איתן: היה נפלא ולמדתי כל כך הרבה דברים חדשים.

מילון

עממי מרכז
בית ספר עממי בחיפה

ציטוטים

”העיקר הבריאות וכל היתר יבוא מאליו“

הקשר הרב דורי