מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהנדס לציוד הדואר

סבא מיכאל בביה"ס במוסקבה
המשפחה
סיפור חיי - העלייה ממוסקבה לישראל

שמי מיכאל גורוחוד, סבא של שרון גוטמן. משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי, בבית הספר הבילויים ברמת גן, במפגשים סיפרתי לשרון את סיפור חיי במוסקבה, עלייתי לארץ ישראל ועל בני המשפחה שלנו.

אני נולדתי בשנת 1946, ברוסיה בעיר מוסקבה. סיימתי בית ספר ואחרי זה מכללה ואוניברסיטה במקצוע מהנדס לציוד הדואר.  

תמונה 1 תמונה 2

 

 

 

 

 

 

עבדתי בדואר הראשי במוסקבה עד שנת 1991. בשנת 1972 התחתנתי. שירתי בצבא שנה אחת. נולדו לי שני ילדים: בת ובן. אחרי זה המשכתי לעבוד עד העלייה לארץ.

 תמונה 3תמונה 4

 

 

 

 

 

ההסתגלות אחרי העלייה

כשהגענו לארץ, למדנו עברית. בארבע השנים הראשונות הייתה לי עבודה לא מקצועית. בסוף שנת 1995 סיימתי קורס לטכנאי מכונות צילום ועד שנת 2009 עבדתי באוניברסיטת בר אילן. 

תמונה 5

יש לי שתי נכדות: שרון בת 11 ותמר בת שנה. עכשיו אני כבר בפנסיה יחד עם אשתי,  אני עוזר לילדים ולנכדות.

תמונה 6

 תמונה 7

אני אוהב לקרוא ספרים, מתעניין בתאטרון וגם בכדורגל. בבית אני משתדל לעשות כל הדברים טכניים ולעזור לשכנים. אני מרגיש בארץ טוב ודואג על המדינה שלנו.

תמונה 8

 תמונה 9

 

 

 

 

 

 

העשרה

יהדות רוסיה

"יהדות רוסיה היא קהילה יהודית גדולה ומגוונת מאוד שהתקיימה באזורי האימפריה הרוסית ומאוחר יותר בברית המועצות, ומתקיימת כיום בפדרציה הרוסית ובמדינות ברית המועצות לשעבר….כיום פועל ברוסיה הארגון איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה המאגד תחתיו את פעילות שליחי חב"ד. בראשו עומדים הרב הראשי לרוסיה ברל לזר ואיל ההון הישראלי לב לבייב. הארגון מגלגל תקציב של מיליוני דולרים, ופתח בתי כנסת, בתי ספר, בתי תמחוי, מרכזים קהילתיים ועוד ברחבי רוסיה וברית המועצות לשעבר". ויקיפדיה

תשע"ו

מורה מובילת תכנית: ורד ורון

מילון

יהדות רוסיה
יהדות רוסיה היא קהילה יהודית גדולה ומגוונת מאוד שהתקיימה באזורי האימפריה הרוסית ומאוחר יותר בברית המועצות, ומתקיימת כיום בפדרציה הרוסית ובמדינות ברית המועצות לשעבר....כיום פועל ברוסיה הארגון איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה המאגד תחתיו את פעילות שליחי חב"ד. בראשו עומדים הרב הראשי לרוסיה ברל לזר ואיל ההון הישראלי לב לבייב. הארגון מגלגל תקציב של מיליוני דולרים, ופתח בתי כנסת, בתי ספר, בתי תמחוי, מרכזים קהילתיים ועוד ברחבי רוסיה וברית המועצות לשעבר.

ציטוטים

”אני מרגיש בארץ טוב ודואג על המדינה שלנו“

הקשר הרב דורי