מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לימודי נגרות בקיבוץ יגור

נועם כהן ותמיר קוסמן - החונכים
קיבוץ יגור שם למד יחזקאל נגרו
שם למדתי קורס נגרות במקצועי בהמשך הייתי גם תפסן וגם נגר.

עליתי לארץ בשנות 1951 והלכתי ישר לצבא הייתי רק שבועיים בארץ, עיקר תפקידי היה בשמירות. אני הייתי מחלוצי המתיישבים בארץ, בשירות הצבאי הלכתי לרופאה והיא אמרה לי יש לי אסטמה, כך בעצם לא יכולתי להגשים את חלומי. הרופאה ניחמה אותי, ואמרה לא נורא, אתה תורם ותרמת בבניית הארץ.

עם סיום השרות הצבאי, עברתי לקיבוץ יגור, ליד העיר חיפה, שם למדתי קורס נגרות במקצועי בהמשך הייתי גם תפסן וגם נגר.

תמונה 1

בתקופת הקיבוץ לא היה קשה במיוחד, היה כיף, היינו עשרים איש שלמדנו נגרות בניין. סדר היום היה, חצי יום עבודה וחצי יום לימודים. במסגרת שעורי נגרות למדנו, לנסר עצים על המכונות. קיבלתי כנראה מחלה, אלרגיה, מהאבק, קיבלתי אסטמה מהאבק ונסורת העצים. למדנו בעיקר נגרות בניין ואחר כך המשכתי בנגרות עבדתי כל החיים על המכונות ניסרתי עצים.

היום כפנסיונר, אני אוהב לראות טלוויזיה, ובמיוחד, אני אוהב לראות חדשות. אני אוהב גם מחשב יש כל מיני משחקים מעניינים. ולפעמים הולך לשפת הים ומטייל, שפת הים מזכירה לי את בני, כשהיה קטן, הייתי נוהג לקחת אותו לים.

בתרגיל חיפוש תמונות באינטרנט שעשינו עם יחזקאל הוא בחר בתמונות מעירק, וסיפר, " אני אוהב לראות את התמונות שמזכירות לי את מקום הולדתי בעיראק, אני ואחי אורי, היינו הולכים לטייל בלילה בעיר, לכל מיני מועדונים, לראות הופעות וזמרות יפות.

במהלך המפגשים עם יחזקאל שמענו גם על סיפורו העצוב:

"סיפור עצוב בחיי, בני יוסי נפטר במלחמת הגליל. מלחמת לבנון הראשונה , המלחמה בין ישראל לסוריה ולארגוני  טרור שפעלו נגד ישראל משטח לבנון.

מלחמת לבנון הראשונה נערכה בין התאריכים 6 יוני 1982, ל- 29 נובמבר 1982 . לחיילים ששירתו בתאריכים אלו הוענק אות מלחמת לבנון הראשונה.

יוסי היה בסך הכל בן 23 וחצי נפטר במלחמה בגליל, לפני פרוץ המלחמה, למד רפואה באוניברסיטה בירושלים. כמעט סיים את כל מסלול הלימודים הארוך 6 שנים , וכשנשארה לו השנה השביעית הוא נפטר."

בתרגיל שערכנו בכתה יחד עם יחזקאל בנושא " האור שבי האור שבנו"

"צריך שכל אדם יידע ויבין,שבתוך תוכו דולק נר"? יחזקאל סיפר: "אני תמיד, בחיים שלי עוזר לאנשים. פעם מישהו אמר אני צריך ממך עשרה שקלים, ונתתי לו והוא אמר לי אני יחזיר לך ואמרתי לו, לא צריך זו מתנה. אני מבקש מאלוקים שלי, שיהיה לנו, הכל טוב. אני מבקש ומאחל דבר אחד לבת שלי ולבעל ולנכדים שיהיו להם חיים טובים.

 

מילון

תפסן
תפסן הוא בעל מקצוע בענף הבנייה. תפסנות היא המקצוע שלו.

ציטוטים

”אני תמיד, בחיים שלי עוזר לאנשים“

הקשר הרב דורי