מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לארץ ישראל בגלל הקדושה

עליזה ואיתי
בצעירותי
להגיע לארץ ולהקים משפחה

שמי עליזה מרציאנו, נולדתי בשנת 1940 במרוקו. התחתנתי בגיל 16 בשנת 1956, לבעלי קוראים יוסף. עליתי לארץ בגיל 16, עליתי עם ההורים שלי. די היה לי קשה להתרגל לשינוי. המשחקים ששחקנו בהם היו: חמש אבנים, מחניים, קלאס וכדורעף. עליתי לארץ בגלל הקדושה. עליתי בספינה ישר למושב אורה. אנחנו רצינו לגור בירושלים, אמרו לנו שאורה זה ירושלים. כשהייתי בת 17 וחצי הייתה הלידה הראשונה שלי. לקחו לי את הילד ואמרו לנו שהוא מת.

בצעירותי 

תמונה 1
הייתי במלחמת סיני, מלחמת ששת הימים ומלחמת הכיפורים. דאגנו לחיילים ואת בעלי לקחו למילואים. יש לי ארבעה בנים בת אחת ושלושה עשר נכדים. בנוסף, יש לי חמישה נינים וכולם בארץ. במהלך השנים עבדתי עם קשישים ועם ילדים מתקשים ובישלתי להם. עם הילדים עבדתי ארבע שנים, עם הקשישים עבדתי שש שנים. אני תמיד רציתי לעזור לאנשים.

תמונה 2

 

הזוית האישית

עליזה מרציאנו השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי איתי פרל. התכנית נערכה בבית הספר עין הרים בעין כרם, התשע"ט.

מילון

מלחמת סיני
ידועה בישראל גם בשם "מבצע קדש", הייתה מלחמה קצרה שהתנהלה בין ישראל, בריטניה וצרפת מחד לבין מצרים מאידך, בין 29 באוקטובר ל-5 בנובמבר 1956 (כ"ד בחשוון עד א' בכסלו תשי"ז). במהלך המלחמה כבש צה"ל את חצי האי סיני, למעט רצועה צרה לאורך תעלת סואץ, השמיד תשתיות צבאיות רבות ופגע בצבא המצרי. לאחר סיום המלחמה פינתה ישראל את כל השטח שכבשה. במקביל למערכה הישראלית ניהלו בריטניה וצרפת במשותף מבצע להשתלטות על תעלת סואץ, שנודע בשם "מבצע מוסקטר". (ויקפדיה)

ציטוטים

”רצינו להגיע לירושלים, אמרו לנו שאורה זה ירושלים“

הקשר הרב דורי