מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כך נפגשנו

אילנה ומאי הקשר הרב דורי
מפת מלחמת ששת הימים
פגישתם של יוסף וסוזי

קוראים לי יוסי עליתי לארץ ישראל עם ההורים שלי וששת אחיי בשנת 1957.
התיישבתי באשדוד, העיר שבה אני מתגורר עד היום עם אשתי.
בשנת 1961 החלטתי להתגייס לצה"ל ושם הייתי בחיל השריון במשך שנתיים וחצי.
קוראים לי סוזי עליתי לארץ עם סבתי בשנת 1964, ההורים שלי לא עלו איתנו כי אמא שלי הייתה נשואה בשנית וחיה כבר בארץ ואני התגוררתי עם סבתי בח"ול עד לעלייה שלנו. כשעליתי לארץ התגוררתי אצל דוד שלי, אח של אימי שהיה נשוי לאחותו של בעלי יוסי וקראו לה הלן.
 

יום אחד, הלן לקחה אותי לביקור אצל אמא שלה. כשראו אותי  השכנים והחברים של יוסי מיד חשבו שמדובר בחברה החדשה שלו אך מה שהם לא ידעו זה ששנינו לא הכרנו אחד את השני בכלל. כאשר יוסי חזר מהצבא כל החברים והשכנים קיבלו את פניו במזל טוב, יוסי חשב שמברכים אותו על כך שסיים את הצבא ואמר להם "תודה" אך הם התכוונו לומר לו מזל טוב על החברה החדשה. תגובתו החיובית של יוסי אישרה את דעתם. כשיוסי הבין במה מדובר היה לו חששות כיוון שלא היה לו כסף. הוא רק השתחרר מהצבא ולא הייתה לו עבודה קבועה והוא לא היה בטוח אם כדאי להתחתן עכשיו. אבל לאחר זמן מה, בעודו מתלבט,  ארגנו לנו פגישה בינינו ובין ההורים שלנו.  

לפגישה היגיע יוסי עם אימו ואחיו הגדול ואני באתי עם אימי ואחותי, ואני הייתי בטוחה שהאח הגדול הוא זה המיועד לי. אבל למחרת, כשנפגשנו בשנית רק אנחנו, בא האח הצעיר יוסי, המיועד להיות בעלי.  אחרי שישה חודשים, התחתנו באולמי רוגוזין בשנת 1965 ואנחנו כבר נשואים 49 שנה.
בתחילה גרנו אצל אמא של יוסי ולאחר מכן עברנו לרובע ו', דירה קטנה עם חדר אחד וסלון ובדיוק באותם השנים פרצו מלחמות רבות בארץ ישראל.
יוסי מספר:
גויסתי להילחם במלחמת ששת הימים בשנת 1967 ושלושה חודשים שלמים הייתי מנותק מהבית, לא יכולתי לשלוח מכתבים, לא להתקשר ולא לבוא לבקר, אני הייתי מרוכז במלחמה ולא היה לי זמן לתקשר עם הבית.
 
אחרי 10 שנים של מגורים באזור ו' ואחרי שהספקנו להביא לעולם שלושה ילדים עברנו להתגורר בדירה גדולה יותר ברובע  ה', דירה עם 4 חדרים.
סוזי: בזכות זה שעליתי לארץ, והחלטתי להתגורר עם דודי פגשתי את בעלי ונולדו לנו שלושה ילדים מקסימים ושישה נכדים ונכדות מדהימים!
 
העשרה:
מלחמת ששת הימים

מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר – ב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה.

המלחמה החלה במכה מקדימה ישראלית על חיל האוויר המצרי, לאחר תקופת המתנה מתוחה, שבה נעשו ניסיונות להימנע ממלחמה. במהלך המלחמה כבשה מדינת ישראל שטחים נרחבים בסיני, רצועת עזה, רמת הגולן, יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. השטח הכולל שנכבש גדול פי שלושה משטחה של מדינת ישראל לפני המלחמה.(ויקיפדיה)

תשע"ה  2015

מילון

רובעים, אשדוד
העיר אשדוד מחולקת לרבעים, לרוב הרובעים בעיר יש שם באותיות עבריות, שאר הרובעים נקראים על פי תפקידם.

מלחמת ששת הימים
מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967 (כ"ו באייר - ב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה. המלחמה החלה במכה מקדימה ישראלית על חיל האוויר המצרי, לאחר תקופת המתנה מתוחה, שבה נעשו ניסיונות להימנע ממלחמה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הייתי בטוחה שהאח הגדול הוא המיועד לי. אבל למחרת, כשנפגשנו בשנית בא האח הצעיר יוסי“

הקשר הרב דורי