מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כדור הרובה ששינה את חיי

אני ונכדתי במפגש הראשון של הקשר הרב דורי
לקראת סוף המפגשים
מדוע אני גרה ברעננה?

הסיפור שאותו אספר הוא מקרה פרטי, אישי, שקשור בי ובמה שהתרחש במדינה באותה תקופה.

בשנת 1948 לכשפרצה מלחמת השחרור גרנו משפחתי ואני בבת ים. הייתי תינוקת. נולדתי בשנת 1947 ובבית היינו אמי ואני. אבי עבד ברעננה בייצור בלוקים ובמשך השבוע לן במושבה.

באחד הימים כאשר התרחשו קרבות באזור יפו בת-ים חדר כדור רובה את החלון ופגע בקיר שמעל למיטתי. בנס לא נפגעתי, אולם התקרית עוררה באמי רגשות חרדה והודיעה שהיא לא נשארת בבת-ים. עברנו לגור ברעננה ביחד עם משפחה נוספת ששיכנה אותנו בביתה. בהיותי בת שנתיים עברנו לדירת שיכון, שיכון הוותיקים.

המעבר לרעננה

הכדור התועה שינה את מהלך חיינו. עזבנו את בת-ים ועברנו לגור ברעננה שהייתה באותם שנים, מושבה צעירה עם מספר מועט יחסית של תושבים. המושבה הייתה משופעת בפרדסים, בשדות ובשטחי חקלאות רבים. כך גדלנו, אחי ואני, בעיקר בחיק הטבע.

נעים לי מאוד להיזכר בחיי הילדות והנערות במושבה המתפתחת. בחיי החברה התוססים של אותם ימים, בתנועות הנוער ובטיולים הרבים. מקווה שגם נכדיי יהנו מחיים תוססים שכאלו כי הרי אנחנו רוצים בשבילם את הטוב ביותר.

למדתי והתמחתי בהוראה, עבדתי כמורה בתיכון אוסטרובסקי, גידלתי משפחה וגם היום כגמלאית אני מבלה את רוב זמני ברעננה.

 סבא רבא וסבתא רבתא

תמונה 1

הזוית האישית

ליאור מושקוביץ מתעדת את סיפורה של סבתא שרה מושקוביץ.

מילון

רעננה
רַעֲנַנָּה היא עיר באזור השרון בישראל, השייכת מבחינה מנהלית למחוז המרכז. היא הוכרזה כעיר בשנת 1982. היא גובלת במזרח עם העיר כפר סבא ובדרום-מערב עם הרצליה. מדרום לרעננה נמצא המושב גבעת חן. שטח השיפוט של רעננה הוא 14,878 דונם. היא הוקמה ב-1922 כמושבה חקלאית, הוכרה כמועצה מקומית ב-1936, והוכרזה כעיר בשנת 1982. העיר חברה בארגון פורום ה-15.

כדור תועה
כדור שלא כוון, והגיע במקרה לאן שהגיע

ציטוטים

”כדור תועה שינה את מהלך חיי“

הקשר הרב דורי