מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות ישראלית

אני וסבי בחצר בית הספר
סבא ואני בתכנית הקשר הרב דורי
מנערות בקרית ים - לעורך דין ימי

שמו של סבי הוא מרדכי (מוטי) על שם סבא שלו שנקרא מרדכי. שם המשפחה הינו רוזין וזה השם המשפחה לאורך כל השנים ולא שונה.

סבי נולד בארץ לאמא ילידת הארץ (דור עשירי) ולאבא יליד פולין. סבי הינו בן 66 והוא כבר דור 11 בארץ זה אומר שאני הנכד דור 13 בארץ. סבי נולד בירושלים אולם את רוב שנות ילדותו הוא בילה בקריית ים.

מגיל צעיר מאוד סבי התעניין בכלי שייט והפלגות בסירות מפרש. זו הסיבה שבמקום בית ספר תיכון רגיל הוא פנה לבית הספר לקציני ים בעכו ושם הוא סיים את בית הספר התיכון.

מיד לאחר הצבא, סבי חזר לעבוד בצי הסוחר כקצין על אניות סוחר ובמשך השנים התקדם בכל דרגות הפיקוד ולבסוף הוא הפליג כ-5 שנים כרב חובל. לאחר כ -18 שנה של הפלגות ירד סבי מהים לעבודות חופיות בשליחויות: בניגריה ובהונג קונג.

כיום סבי הינו עורך דין המתמחה בדיני ימאות. במשך השנים כימאי ורב חובל ביקר סבי כמעט בכל ארצות העולם מלבד אוסטרליה ודרום אמריקה. ההפלגה הכי מרשימה הייתה חציית תעלת פנמה שזו הפלגה מאוד מאוד מיוחדת.

לסבי יש שני ילדים: בתו, טלי שזאת אמי שלה יש שלושה ילדים (תמיר שזה אני, אלה אחותי האמצעית ורונה, אחותי הקטנה). ובן – ניר שלפני שבוע נולדו לו ולאשתו רוית תאומים ראשונים (אראל וארייה). אנחנו בקשר מאוד קרוב עם סבא  ונפגשים לפחות פעם אחת בשבוע.

משחקי הילדות של סבי בניגוד למשחקים של היום היו כולם משחקי חברה מחוץ לבית. המשחקים היו משחקי חצר כגון: תופסת, מחבואים, כדרים באים וכדורגל. רוב משחקי החצר פינו את מקומם למשחקי מחשב וטלוויזיה מלבד כדורגל.

הזוית האישית

תמיר תיעד את סיפורו של סבו, מוטי רוזין במפגשי תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר.

מילון

רב חובל
רב-חובל או קַבַּרְנִיט (גם קְבַרְנִיט; באנגלית: captain או master) הוא תוארו של מי שמפקד על כלי שיט אזרחי ואף דרגה בצי הסוחר. רב-החובל הוא הסמכות העליונה והבלעדית בנוגע להפעלת כלי השיט בים. רב-החובל אחראי באופן ישיר על הנעשה בכלי השיט, הוא משמש כנציג הבעלים ומחובתו לבדוק את ידע הקצינים ואת תפקודם... ויקיפדיה

ציטוטים

”כיום סבי הינו עורך דין המתמחה בדיני ימאות“

הקשר הרב דורי