מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותו של סבא רענן ברחובות

רותם ורענן כיום
רענן בכיתה א
זכרונות ילדות

ילדותו של סבא רענן ברחובות

סבא רענן נולד ברחובות בישראל בשנת 1946. שמו נגזר משמות ההורים – רעיה וחנן. סבא למד בגן הילדים בשכונה ליד הבית. בגיל 5 העתיקה המשפחה את מקום מגוריה לירושלים, כי סבא רבא חנן התקבל לעבודה באוניברסיטה העברית בירושלים כחוקר ומורה בתחום הביוכימיה.

 סבא רענן בילדותו – בכתה א'

תמונה 1

לפני המעבר לירושלים, בתקופת מלחמת העצמאות עסק סבא רבא גם בפיתוח חומרי נפץ ששימשו להכנת כדורים ופגזים לארגון "ההגנה" ולצה"ל, לאחר קום המדינה. סבא זוכר שבאחד הלילות התעורר בבהלה לקול נפץ בחדר השינה. סבא רבא קפץ משמחה וקרא – "זה הצליח…" בבוקר סיפר סבא רבא שהביא הביתה "עבודה" והניסיון שעשה כמדען הצליח.

עוד סבא זוכר שעשו לו ניתוח להוצאת שקדים. הוא זוכר ששכב על מיטה גבוהה מאד מאד בבית החולים וסבא רבא הביא לו הרבה גלידה להקלת הכאב. המיטה הייתה מיטה רגילה של בית חולים אבל כילד קטן (בן 3) זה נראה גבוה והפחיד.

בשנת 1951 כשסבא היה בן 5 ירד שלג כבד ברחובות (וגם בתל אביב). סבא זוכר שהיה קר והוא רכב על אופניו בני שלשה גלגלים בחצר המושלגת.

בשנים הראשונות לקום המדינה היה בישראל מחסור במזון ומוצרים שונים חולקו לאנשים ע"פ הקצבה. כל תושב קיבל פנקס תלושים ובתמורה לתלושים קיבל בחנות מוצרי מזון כמו ביצים, סוכר, קמח, בשר ועוד. אסור היה למכור או לקנות מוצרים אלו שלא באמצעות התלושים. אנשים שסחרו במוצרי המזון נתפסו והוענשו.

באחת מהנסיעות לירושלים, עצרו שוטרים את האוטובוס על מנת לבדוק שנוסעים לא מעבירים מוצרי מזון שהיו בפיקוח. מהספסל האחורי של האוטובוס נשמע פתאום קרקור של תרנגולת. השוטרים מיהרו למקום ומצאו שנוסע אחד ניסה להעביר לירושלים בהיחבא תרנגולות, דבר שהיה כאמור אסור. התרנגולות הוחרמו ע"י השוטרים וגם הנוסע הורד מהאוטובוס. סבא בכה מצער

הזוית האישית

רותם מאיר משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא רענן. סבא רענן סיפר לה על ילדותו ועל סבא רבא חנן.

מילון

נגזר
נקרא. נקבע

ציטוטים

”השם רענן נגזר משם שני הוריו חנן ורעיה“

הקשר הרב דורי