מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות ברוסיה והתאקלמות במדינת ישראל

אני ונכדתי
בילדותי
אחרי המאמץ מגיעה ההצלחה

ילדות

שמי לובה יואבוב, אני סבתא של מוריה יעקובוב ומשתתפת איתה השנה בתכנית הקשר הרב דורי.

נולדתי ברוסיה בשנת 1959 בעיר סנקט פטרבורג, גדלתי בבית פרטי גדול ומרווח עם גינה יפה שבה הרבה עצים ופרחים. לאמא שלי קראו לידיה היא גידלה אותי לבד, היא עבדה כטכנאית וקראה המון ספרים, היא הייתה מאוד חיננית ויפה צבע העניים שלה היה כחול והיה לה שיער שטני היא הייתה גבוהה.

העץ המשפחתי שלי

תמונה 1

היה לנו בית כנסת קרוב בשכונה והלבוש שלנו היה מודרני ומתאים לתקופה.

אכלנו מאכלים מסורתיים כמו: שובה, פלמני, בלנה, בלינצ'ס. אני הכי אהבתי לאכול פלמני.

בסנקפטרבוק בניגוד להיום שיש שם לבתי הספר, שם לבית הספר לא היה שם, אלא מספר – אני הייתי בבית ספר מספר 1. מבית הספר אני זוכרת מורה אחת שלימדה אותי את כל המקצועות: כתיבה, קריאה, חשבון, מדעים, היסטוריה ועוד. אני הכי אהבתי ללמוד היסטוריה.

בבית הספר הייתה משמעת חזקה ותלבושת אחידה שכללה שמלה בצבע חום כהה, סינר לבן מכותנה שהיה מאוד יפה ועניבה אדומה. העונשים שניתנו בבית הספר היו עוד שיעורי בית ומכתבים להורים, בבית הספר היה גם חדר אוכל בו אכלנו (מרק, כריכים, דגנים) בנוסף היו גם מסיבות סוף שנה והרבה טיולים מבית הספר.

בשעות הפנאי שיחקתי בדוקרה (משחק קלפים), בקפיצה על חבל ובכדורסל היה לי גם חוג סריגה ומוזיקה. ברוסיה לא היה תנועת נוער אך היה הרבה חוגי ספורט.

החברות שלי מאוד היו טובות ואני בקשר איתם עד היום למרות המרחק גיאוגרפי, אחת גרה במוסקבה ואחת בסנקט פטרבורג.

בילדותי

תמונה 2

אני הכרתי את בעלי באוניברסיטה אנחנו היינו מטיילים רק עד תשע בערב ומתביישים להחזיק ידיים אחד לשנייה. שמענו מוסיקה קלאסית, דיסקו, פופ ועוד הרבה סוגים שונים ורקדנו ריקודי עם.

אני ובעלי

תמונה 3

ההתאקלמות בארץ

כשהגעתי לארץ עם משפחתי היה לנו קשה למצוא בתי ספר לילדות שלנו, עבודות בשבילינו ובית לחיות בו. כאשר מצאנו בית השכנים עזרו לנו למצוא עבודות ובתי ספר.

אני הייתי שוטפת בתי ספר כי הייתי צריכה לפרנס את המשפחה והבנות שלי היו עוזרות לי. לפי דעתי העלייה שעשינו עיצבה את מי שאנחנו עכשיו.

בביקור בירושלים בכותל

תמונה 4

היום אני בפנסיה ובעלי עובד, הבנות שלי התחתנו ויש להם ילדים טובים, עבודה טובה ובעל טוב.

אני נהנית מהמשפחה שלי !

למרות שההורים שלי והאחים שלי נפטרו, אפילו הכלב והחתולה שלי, אבל יש לי חיים חדשים: הבנות שלי התחתנו ויש לי עוד כלבה וחתול (:

הזוית האישית

נכדה מוריה יעקובוב: למדתי מסבתא שאפילו כשקשה, תמיד אפשר להצליח וצריך להמשיך ולעשות הכל בשביל המשפחה.

מילון

סנקט פטרבורג
סנקט פטרבורג (או סנט פטרבורג; ברוסית: Санкт-Петербу́рг, בעבר: פטרוגרד, לנינגרד) היא העיר השנייה בגודלה ברוסיה (אחרי מוסקבה). תושבי העיר מכנים אותה בקיצור פטרבורג או פיטר (Питер). העיר שוכנת בצפון-מערב רוסיה, על שפת הים הבלטי, בשפך נהר הנייבה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אחרי המאמץ מגיעה ההצלחה “

הקשר הרב דורי