מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי בכפר סבא

לומדות ביחד
ילדותי בכפר סבא
תענוג הגדול היה לרוץ אחרי הטרקטור בשדות

נולדתי בכפר סבא בשנת 1954.

נולדתי להורים שעלו בשנות ה-50 מעיראק. היינו 7 אחים ביניהם 6 בנות ובן אחד. בכפר סבא, גרנו בבית פרטי עם גינה גדולה ושדות רחבים מסביב שבכל עונה הניבו ירקות ופירות. התענוג הגדול היה לרוץ אחרי הטרקטור שחרש את השדה וללקט ירקות.

תמונה 1

שרידיו של בית אריזה טיפוסי בכפר סבא

לי ולאחיי היה כיף לשחק וליהנות בשדות. בחצר ביתנו גידלנו חיות משק כמו: תרנגולות, כבשים ועיזים. כל בוקר היינו מתעוררים לקולו של התרנגול. בכל יום, לפני יציאתנו לבית הספר, היינו אוספים את הביצים  שהטילו התרנגולות וההורים דאגו לחלוב את העזים.

אמי הייתה מיומנת בהכנת גבינות מהחלב. מידי פעם, גילינו בהתרגשות רבה, גדי קטן חדש שנולד בחצר. החוויה הכי גדולה שזכורה לי היא שראיתי המלטה של גדי בפעם הראשונה. 

חוויות הילדות שלהן זכיתי, שונות מאוד מחוויותיהם של נכדיי כיום. גדלתי בסביבה עשירה בטבע, ירוק, צמחים ובעלי חיים. נכדי לעומת זאת, גדלים בעיר, על כל משמעויותיה. כך או כך, ילדים הם תמיד ילדים- צוחקים, נהנים ולומדים

העשרה

כפר סבא: "כְּפַר סָבָא היא עיר במחוז מרכז בישראל. היא הוכרזה כעיר בשנת 1962.כפר-סבא התפתחה באיטיות בתחילת שנות ה-20. משהתברר כי אדמותיה מתאימות לגידול פרי הדר הפך ענף ההדרים לענף הראשי שהחליף את השקדים, והחלה תנופת פיתוח. בסוף שנות ה-20 היו במושבה 2,000 דונם של פרדסים. ב־1930 היו בכפר־סבא 1,405 נפש שהתגוררו ב-207 בתים פרטיים"

תשע"ה 

מילון

כפר סבא
כְּפַר סָבָא היא עיר במחוז מרכז בישראל. היא הוכרזה כעיר בשנת 1962.כפר-סבא התפתחה באיטיות בתחילת שנות ה-20. משהתברר כי אדמותיה מתאימות לגידול פרי הדר הפך ענף ההדרים לענף הראשי שהחליף את השקדים, והחלה תנופת פיתוח. בסוף שנות ה-20 היו במושבה 2,000 דונם של פרדסים. ב־1930 היו בכפר־סבא 1,405 נפש שהתגוררו ב-207 בתים פרטיים

ציטוטים

”היה לנו כייף ביחד - להקשיב זה לזו“

הקשר הרב דורי