מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא עדינה

אגם וסבתא עדינה
סבתא עדינה עם סבא וסבתא שלה
סבתא עדינה בילדותה בתל אביב

שמי: עדינה עבדי

גרה ברעננה, יש לי שני אחים יורם וחיים ואני הבכורה.

שמם של הורי: יעקב ושושנה ז"ל

נולדתי בתל אביב בשנת 1947

"בילדותי, גרתי עם משפחתי בביתה של סבתי לטיפה בתל אביב (עדינה בעברית) שעלתה לארץ מחלב שבסוריה עם ילדיה. בגלל המצב הקשה במדינה, לא הייתה אפשרות לכל משפחה לקנות דירה. לכן, גרו ביחד כולם.

דירתה של סבתא לטיפה הייתה בת חדר אחד בלבד, שבו גרנו כולנו. היה חדר שירותים אחד לכל הדיירים בקומה. היות והאמבטיה הייתה משותפת וסבתא לטיפה לא יכלה לחכות לקלח את הילדים, סבתא קנתה גיגית גדולה מפח שהיא שימשה אותנו כאמבטיה, והיו מקלחים אותנו בתוכה. המטבח היה מאוד קטן וחשוך, במטבח סבתא לטיפה הייתה מכינה מטעמים והייתה מאחסנת אותם בתוך הויטרינה ששימשה כמזווה ומקרר.

תמונה 1

אני כילדה בבית הספר

"למדתי בבית הספר דוד רמז בקריית שלום, כשגרתי בקריית שלום הייתי מבלה את רוב זמני הפנוי אצל סבתי רחל בחולון .

תמונה 2

אני עם סבא וסבתא

בחג פורים אני וסבתי רחל היינו מתייעצות איזה תחפושות שהיא תתפור לי לפורים וסבתי הייתה יושבת ותופרת לי את התחפושות.

תמונה 3

אני מחופשת בפורים 

להורי הייתה חנות מכולת ליד הבית שבה הייתי אחר הצהריים הולכת לעזור למכור את הפירות והירקות."

הבית החדש

"לאחר שמצבנו הכלכלי השתפר קנינו בית פרטי בקריית שלום, שהיה סמוך לחנות המכולת של אבי. היה לנו בית פרטי עם חצר גדולה, שבה היינו מגדלים ירקות כגון: מלפפונים, עגבניות, גזרים וכדומה. בחצר היה לנו גם לול עם תרנגולות שאהבתי לשחק איתן.

כשהייתי בת 10 הלכתי לתנועת הנוער "מחנות העולים" שהיה סמוך לביתי, היינו נוסעים מהתנועה לטיולים וכל מיני פעילויות שהיינו עושים שם. בתנועה הכרתי המון חברות וחברים שהם ליוו אותי לאורך הרבה שנים.

לאחר שסיימתי את בית הספר נרשמתי לבית הספר למנהל "אלפא" שבו למדתי הנהלת חשבונות. כאשר סיימתי את בית הספר אלפא התחלתי לעבוד בחברת "אמקור" ושם הייתי מנהלת אגף הנהלת חשבונות. "

הזוית האישית

עדינה – נהניתי מאוד במפגשים ושמחתי להעביר לנכדתי אגם את ילדותי בעליות ובירידות בחיי, להעביר לצעירים שהם צריכים להודות על מה שיש להם כיום שלא היה לי בילדותי כגון: רכב, כסף, בילויים ועוד… נהניתי לבלות עוד עם נכדתי אגם במפגשים ונהניתי להקשיב ולשמוע סיפורים של אחרים במפגשים. אגם: נהניתי לשמוע את הסיפורים של סבתא ושל כל המשפחה, למדתי עוד על המשפחה שלנו ובעיקר על סבתא.

מילון

תל אביב
תל אביב - יפו , הידועה לרוב כתל אביב, היא עיר במחוז תל אביב בישראל, במישור החוף הדרומי, המרכזית מבין ערי גוש דן והשנייה בגודל אוכלוסייתה בישראל.

ציטוטים

”"המצב הכלכלי בבית היה קשה מאוד ולכן הבגדים היו עוברים מילד לילד"“

הקשר הרב דורי