מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא דתיה בירושלים

אני ומשפחתי המורכבת
סבתא נולדה בירושלים, סמל העיר (ויקיפדיה)
סבתא דתיה וליה לוקר

שמי ליה לוקר, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי דתיה לוקר. סבתא שלי דתיה נולדה בירושלים לבית משפחת ארליך, בשנת 1945. סבתא סיפרה לי על חוויות ילדותה בירושלים.

 סבתא מספרת:

נולדתי בשנת 1945 אני גרה בירושלים.

התקופה שאני הכי זוכרת היא שלמדתי בביה"ס מעלה (ביה"ס יסודי). ולשם הביאו לנו עולים מכל מיני ארצות והיינו צריכים ללמד אותם עברית. הלכנו אליהם הביתה ולימדנו אותם.

גדלתי עם המדינה, המדינה הייתה צעירה, אבל היו לנו המון משימות לאומיות. הייתי בצופים דתיים והייתי מדריכה ובקיץ יצאנו לעבוד במחנות עבודה בקיבוצים. לא היה לנו טלפון ולא טלוויזיה ולכן תנועת הנוער הייתה מקום חשוב בחיינו וגם טיילנו הרבה מאוד בארץ, בעיקר ברגל ואהבת הארץ הייתה הדבר החשוב לנו ביותר.

הכרתי את בעלי בבית הספר, היינו יחד בבית הספר וגם בצופים והחברות שלנו הסתיימה בנישואין ובהולדתם של ארבעה בנים ויש לנו 14 נכדים מקסימים.

הזוית האישית

סבתא דתיה וליה: משפחתנו המורחבת

תמונה 1

מילון

ירושלים
יְרוּשָׁלַיִם היא עיר הבירה של מדינת ישראל והעיר הגדולה ביותר בה, עם 882,652 תושבים (נכון לשנת 2016). בירושלים שוכנים מוסדות הממשל של ישראל: הכנסת, בית המשפט העליון, משכן הנשיא, בית ראש הממשלה ורוב משרדי הממשלה. ירושלים שוכנת בהרי יהודה, על קו פרשת המים הארצי של ארץ ישראל, בין הים התיכון לים המלח. ויקיפדיה

ציטוטים

”גדלתי עם המדינה, המדינה הייתה צעירה, אבל היו לנו המון משימות לאומיות“

הקשר הרב דורי