מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא טייס ותעופה אווירית

עידו וסבא ניקולאי מתעדים את הסיפור
ניקולאי והנינים
סגן אלוף

קוראים לי ניקולאי. נולדתי ברוסיה בשנת 1935בכפר דיומינצי, גרתי בבית קטן שעשוי מעץ. למדתי בבית הספר כפרי מתמטיקה והיסטוריה.

התיתמתי בגיל צעיר, אבי נהרג כשהיית בן 7 במלחמה בשנת 1942. אימא עבדה בקולחוז. למדתי להיות טייס בצבא, הייתי בצבא קבע הרבה שנים. בזמן השירות שלחו אותי למקומות רבים כמו סחלין וקמצ'טקה בתפקיד נווט המטוס. בחנתי כלים תעופתיים בשירות הצבא עבדתי עם סוגים שונים של מטוסים ומסוקים וגם מטוסי קרב.

כילדים שמרנו על קשר בעזרת מכתבים שכתבנו ביד ושלחנו בדואר. הילדים תמיד הקשיבו ועזרו להורים. בצעירותי היו שני ריקודים פופלריים במיוחד: ואלס וטנגו. את בת הזוג שלי הכרתי בריקודים, תוך זמן קצר התחתנו ונולדו לנו שתי בנות.

בשנת 1982 השתחררתי מהצבא בדרגת סגן אלוף. בשנת 1984 למדתי באולינבסק להיות מדריך טייסים. משנת 1984 עד שנת 2001 עבדתי בשדה התעופה, כמדריך הטייסים ובשנת 2001 יצאתי לפנסיה.

לישראל הגעתי לביקור, בפעם הראשונה לחתונה של הנכדה שלי בשנת 2004 ואחרי שנולד הנין הראשון שלי, הגעתי כל שנה לבקר ולטפל בנינים. אני לומד עברית כי אני אורח ולא גר בארץ באופן קבוע.

סבא ניקולאי והנינים

unnamed-6

יש לי שתי בנות, שלושה נכדים, שלושה נינים ונינה אחת. בשנים 2012 ו-2013 הייתי בישראל בחג החנוכה, הדלקנו נרות חנוכה וחגגנו בבית עם המשפחה.

הזוית האישית

עידן: היה לי כיף להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי ולמדתי הרבה על סבי. גם  למדתי וגם נהניתי מהסיפורים שלו.

מילון

קולחוז
משק שיתופי

ציטוטים

”להמשיך בחלום ולא לעצור“

הקשר הרב דורי