מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממרוקו לגבע ברנר עד לשליחות לארה"ב

1957 - העבודה בלול בגבעת ברנר
גבעת ברנר מוזיאון "אוצרות" ויקיפדיה
מקרית שמונה, שהות בגבעת ברנר עד לשליחות צבאית בארצות הברית

נולדתי בתאריך 19 לספטמבר 1993 בעיר ששמה טנג'יר שבמרוקו הספרדית, המדינה נשלטה על ידי ממשלת ספרד. השפה שבה דיברנו בביתנו היתה ספרדית. למדתי בבית ספר יסודי בשם אליאנס שבו למדנו בשפה הצרפתית.

בשנת 1956 מרוקו קיבלה את עצמאותה. הורי החליטו לממש את השאיפה הציונית ועלו לארץ. בארץ התחלנו את חיינו במעברת קריית שמונה והמשכתי את לימודי בבית ספר יסודי. כעבור שנה הוחלט לשלוח אותי במסגרת עליית הנוער לקיבוץ גבעת ברנר שם למדתי חצי יום ועבדתי חצי יום בענפים שונים במשק.

כעבור שנתיים בקיבוץ ההורים החזירו אותי לקריית שמונה והמשכתי את לימודי בבית הספר התיכון "מעלות". עם סיום בית הספר התיכון המשכתי לימודים בבית הספר התכני של חיל האוויר במסלול לימודי אלקטרוניקה.

1957 – העבודה בלול בגבעת ברנר

תמונה 1

בשנת 1964 התגייסתי לצה"ל ובמסגרת תפקידי נשלחתי במשלחת צבאית ללימודים מקצועיים למשך ששה חודשים בארצות הברית. עם חזרתי מהשליחות השתתפתי בבניית בסיסי מכ"ם של חיל האוויר בדרום ובצפון הארץ אשר השתתפו באופן פעיל במלחמת ששת הימים.

הזוית האישית

הקשר הרב דורי של יותם גרוסקופ וסבא שלום.

מילון

גבעת ברנר
גִּבְעַת בְּרֶנֶר הוא מן הקיבוצים הגדולים בישראל, שייך למועצה האזורית ברנר ושוכן מדרום לרחובות וממערב לכביש 40. הקיבוץ נקרא על שמו של הסופר יוסף חיים ברנר.

מכ''ם
מכ"ם (ראשי תיבות של "מגלה כיוון ומרחק"), או רדאר (באנגלית: RADAR ראשי תיבות של: RAdio Detection And Ranging), הוא מערכת אלקטרונית לגילוי מיקום (איכון) של עצמים כגון מטוסים או ספינות, וכן למיפוי והשגת מידע על שטח או נפח.

ציטוטים

”השתתפתי בבניית בסיסי מכ''ם של חיל האוויר בדרום ובצפון הארץ“

הקשר הרב דורי